webForumDet fria alternativet

Någon här som har båt?

Bilar & fordon

5 svar · 428 visningar · startad av Pedda

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg
Frågan#1

Och då menar jag inte en gammal eka. ;)

Skulle vara kul att veta vilka som har båt, och var hemmahamnen är.

Själv har jag en liten segelbåt med hemmahamn Figeholm (1 mil norr om Oskarshamn). Och nu ska jag iväg och vaxa och bottenmåla.

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Re: Någon här som har båt?

Pedda skrev:

Och då menar jag inte en gammal eka. ;)

Jag äger ett kulturarv som jag vårdar ömt. Det är en lokalt byggd roddbåt på ca 5 meter, byggd före mitten av 60-talet då varvet slukades av lågorna. Jag blev ägare till henne förra sommaren och fick omgående byta ett bord och några andra ruttna trädelar. Dessutom upptäckte jag då att kölplankan var lika mjuk som smör bitvis, vilket ska åtgärdas nu i vår. Så i helgen gick jag lös med kofot, såg och hovtång för att demontera det sjuka. Hon ligger på stranden vid sommartstugan vid Storsjöns strand

Mitt andra projekt är att ställa mig in hos min farbror som äger en Marieholm Sweet Sixteen 58:a som behöver totalrenoveras efter att ha legat på botten ett par dar för några år sedan. Förhoppningsvis ska hon få en tidsenlig motor om allt klaffar. Vi vet att det finns en 62:a Mercury som eventuellt är till salu men den var riktigt dyr, dock nyrenoverad och nylackad....

/r hej jag heter Klös och är 28 år och kan inte stava......

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Familjen har en Maxi 77 som jag brukar nyttja. Hitills har jag lyckats hålla mig borta från målandet i år men det lär ju bli att hjälpa till lite eftersom jag kommer att låna båten i sommar.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Re: Re: Någon här som har båt?

Klös skrev:

Jag äger ett kulturarv som jag vårdar ömt. Det är en lokalt byggd roddbåt på ca 5 meter, byggd före mitten av 60-talet...

Kul att någon tar hand om dom gamla båtarna.

När jag var nere och vaxade så var det en ung kille som jobbade på en snipa han hade köpt.
Undrar om han visste vad han gett sig in på? Han skrapade från morgon till kväll och har mycket jobb kvar innan han blir klar. :)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Saknar våran Drabant 24 trevlig kappseglings båt :)

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Har en liten motorbåt, ligger i en hamn på Öland. Underbart på sommaren!

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)