Handlar om jesus korsfästelse, en orgie i blod och lidande, finns bättre filmer. Starkas är när misshandlas först med spö och sedan med krokar på en "niosvansad katt" över hela kroppern.
Visst finns det, men oftast har dom mera handling än denna film! :OO
Öh, nej... :OO
Jag är benägen att hålla med. Jag har nog för avsikt att se PotC, om inte annat just för att den sägs vara en sadistisk orgie i blod. Spiritualitet, budskap och annat bjäfs överlåter jag åt Pingstvännerna...
Denna film var det värsta skit jag har sett på länge. Typ korstfästningen i realtid.
Iofs så var jag väl kanske beredd på att det inte skulle hända något extraordinärt, men att den var så koncentrerad på just korsfästningen trodde jag inte.
Blodig, läskig? Jo, men det är väl var o varannan film nu för tiden, eftersom jag inser att det är en film jag ser så inser jag att skådespelaren inte dör på riktigt, så jag dog inte jag heller.
Mitt råd, vänta tills rullen går på tv så slipper ni betala för att se den.
Dock måste jag säga att det är helt otroligt skickligt att klura ut att man ska göra en film om något som "alla" redan kan innan o utan och tjäna szå otroligt mycket pengar på den.
Btw, hur budgeten kunde vara så pass hög för filmen övergår mitt förstånd, men det är klart marknadsföring o grejer kostar ju.
Lite lakan o träpåkar samt ett gäng statister kan ju knappast kostat så mycket.
Medialabs: Vad jag förstår hade filmen en budget på 25-30 Miljoner dollar. Lite mer än min lön tyvärr. ;)
Jag kan inte i min vildaste fantasi se vad de fick för de pengarna. (Vad det gäller själva filmskapandet.)
Jag kan inte i min vildaste fantasi se vad de fick för de pengarna. (Vad det gäller själva filmskapandet.)
Efter att ha sett filmen nu förstår iaf jag vad de fått för pengarna. Kostymerna är tex överlägsna andra filer från som berör samma händelser. Fotot är också mycket bra, tex vandringen till Golgata är väldigt välfilmad.
Vad tyckte jag då om filmen i övrigt? Vidrig och väldigt bra på samma gång. Piskscenen är riktigt gräslig... Men det var länge sedan jag såg en film som verkade beröra publiken så starkt.
Jag har sett filmen och den berör. Känner man till storyn sen innan så får man ut väldigt mycket av den. Då blir det något som också sätter, i mitt tycke, bra bilder till originalmanus. Mel Gibson har fattat kärnan tycker jag. Det är inte det blodiga och sadistiska som gör att det är bra utan det centrala - förlåtelsen och försoningen. Petrus sviker, Judas förråder o.s.v. Hmm, bra killar att bygga sin verksamhet på, men trots det så ... och rästen är historia.
Det var en kille som efter filmen sa att han var rädd för hatet han hade inom sig. Då tycker jag att filmen har något att säga.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25