webForumDet fria alternativet

The Passion of the Christ

Film & TV

18 svar · 579 visningar · startad av SH

Medlem sedan juni 2000319 inlägg
Frågan#1

Någon som sett Gibsons omdebatterade fil The Passion of the Christ?

Funderar på att se den för att bilda mig en egen uppfattning om den.

Ni som sett den, vad tycker ni?

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Handlar om jesus korsfästelse, en orgie i blod och lidande, finns bättre filmer. Starkas är när misshandlas först med spö och sedan med krokar på en "niosvansad katt" över hela kroppern.

Medlem sedan jan. 200323 inlägg

Två har dött, en har kollapsat mitt under föreställningen. Vågar man se den då?

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Men snälla, det finns värre filmer, jag lovar...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

smartson skrev:

Två har dött, en har kollapsat mitt under föreställningen. Vågar man se den då?

källa? eller är det "råttan i pizzan" igen ;)

Medlem sedan jan. 200323 inlägg

Här har vi en länk om de två döda: http://www.tidningenspira.com/nyhet.php?id=234

Den tredje personen kommer inom kort

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

smartson skrev:

Här har vi en länk om de två döda: http://www.tidningenspira.com/nyhet.php?id=234

Den tredje personen kommer inom kort

Vilka två? En fick jag det till, och ett morderkännande, och källan var inte riktigt trovärdig för att säga det så ;)

oelbal skrev:

Visst finns det, men oftast har dom mera handling än denna film! :OO

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

GunnarD skrev:

oelbal skrev:

Öh, nej... :OO

oelbal skrev:

GunnarD skrev:

oelbal skrev:

:h

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

oelbal skrev:

GunnarD skrev:

oelbal skrev:

Jag är benägen att hålla med. Jag har nog för avsikt att se PotC, om inte annat just för att den sägs vara en sadistisk orgie i blod. Spiritualitet, budskap och annat bjäfs överlåter jag åt Pingstvännerna...

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag behöver inte se den, såg på senaste south park avsnittet.

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Jag såg den i måndags, och den var faktiskt över förväntan. Mel Gibson gör en lyckad insats som producent.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Denna film var det värsta skit jag har sett på länge. Typ korstfästningen i realtid.
Iofs så var jag väl kanske beredd på att det inte skulle hända något extraordinärt, men att den var så koncentrerad på just korsfästningen trodde jag inte.
Blodig, läskig? Jo, men det är väl var o varannan film nu för tiden, eftersom jag inser att det är en film jag ser så inser jag att skådespelaren inte dör på riktigt, så jag dog inte jag heller.

Mitt råd, vänta tills rullen går på tv så slipper ni betala för att se den.

Dock måste jag säga att det är helt otroligt skickligt att klura ut att man ska göra en film om något som "alla" redan kan innan o utan och tjäna szå otroligt mycket pengar på den.

Btw, hur budgeten kunde vara så pass hög för filmen övergår mitt förstånd, men det är klart marknadsföring o grejer kostar ju.
Lite lakan o träpåkar samt ett gäng statister kan ju knappast kostat så mycket.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

solbulle:

Försök och göra en egen film med din lös så ska vi se :P

Var och såg den för några dagar sedan. Var mycket välgjord och bra enligt min mening.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Det är väl en film som man kommer se vare sig man vill eller inte känns det som, tycker inte den verkar speciellt trevlig..

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Medialabs: Vad jag förstår hade filmen en budget på 25-30 Miljoner dollar. Lite mer än min lön tyvärr. ;)
Jag kan inte i min vildaste fantasi se vad de fick för de pengarna. (Vad det gäller själva filmskapandet.)

Medlem sedan juni 2000319 inlägg

solbulle skrev:

Jag kan inte i min vildaste fantasi se vad de fick för de pengarna. (Vad det gäller själva filmskapandet.)

Efter att ha sett filmen nu förstår iaf jag vad de fått för pengarna. Kostymerna är tex överlägsna andra filer från som berör samma händelser. Fotot är också mycket bra, tex vandringen till Golgata är väldigt välfilmad.

Vad tyckte jag då om filmen i övrigt? Vidrig och väldigt bra på samma gång. Piskscenen är riktigt gräslig... Men det var länge sedan jag såg en film som verkade beröra publiken så starkt.

Medlem sedan juni 200223 inlägg

En film som berör

Jag har sett filmen och den berör. Känner man till storyn sen innan så får man ut väldigt mycket av den. Då blir det något som också sätter, i mitt tycke, bra bilder till originalmanus. Mel Gibson har fattat kärnan tycker jag. Det är inte det blodiga och sadistiska som gör att det är bra utan det centrala - förlåtelsen och försoningen. Petrus sviker, Judas förråder o.s.v. Hmm, bra killar att bygga sin verksamhet på, men trots det så ... och rästen är historia.
Det var en kille som efter filmen sa att han var rädd för hatet han hade inom sig. Då tycker jag att filmen har något att säga.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)