Kass :(
Låt i VM Krönikan -94
56 svar · 6 622 visningar · startad av lergell · sida 3 av 3
Frågan, av lergell
Rätt svårt, men ni som har detta på band eller ett riktigt bra minne ;) Söker en låt som spelas i bakgrunden medan de visar vms snyggaste mål. Är runt 17-18de minuten, låter lite som era elelr enigma i stilen.
Läs frågan i sin helhet →Som vissa har sagt tidigare: Det låter som Vangelis.
Det lite luriga är att Vangelis har gjort sjuttioelva album :e
Har gått igenom sisådär 30 låter av Vangelis, och verkar inte som att han/hon/de har så mycket röster i sina låtar.
Jag såg vm-krönikan för några dagar sen för femtielvte gången och funderade faktiskt på vad den låten heter.
Så det är alltså inte bara jag som har underbara minnen från 1994? :birp
Har spanat igenom drygt 40 vangelis låtar jag med nu. Där i bland hittade jag ett theme från VM 2002 och sedan låten som jens lind har i sin os krönkia (chariots of fire scurta).
Så visst har vangelis låtar använts flitigt. men ack att jag inte hittar den från vm 94 :P
Ingen som hittat den än?
såg krönikan nu igen och kom att tänka på den här tråden :)
Vill ju veta :(
Nå?
Att det kan vara så svårt :e
undrar lite om en annan låt i vm-krönikan...saxofon låten som spelar under vågen när dom vunnit på brons o även flygbilderna..va heter den??
Det är Gloryland :)
Får bara hem fel låt...Vem e d som gjort den???
jaaake skrev:
Får bara hem fel låt...Vem e d som gjort den???
Daryl Hall tillsammans med Sound of Blackness.
1994 FIFA World Cup in United States, Daryl Hall sung the official anthem of the event with a gospel group called Sound of Blackness ''Gloryland
*bumb*
Jag har nu testat låten med hjälp av TrackID™ (i en SonyEricsson-lur), helt utan framgång.
Låten heter Tutti al Mondo av Rod Argent
För er som är intresserad:
Länken raderad med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med :stefan: alternativt forumledare@webforum.nu.
:stefan:
Moderator, webForum
Haha oj oj vilka minnen den låten väcker. Många gånger har man sett den krönikan och vilket mästerverk den är!
Tack suain81 för svaret :)
jaaake skrev:
undrar lite om en annan låt i vm-krönikan...saxofon låten som spelar under vågen när dom vunnit på brons o även flygbilderna..va heter den??
Jungleland med Bruce Springsteen.