Jymdis, det vore ju snajsigt värre det ;)
Låt i VM Krönikan -94
56 svar · 6 626 visningar · startad av lergell · sida 2 av 3
Frågan, av lergell
Rätt svårt, men ni som har detta på band eller ett riktigt bra minne ;) Söker en låt som spelas i bakgrunden medan de visar vms snyggaste mål. Är runt 17-18de minuten, låter lite som era elelr enigma i stilen.
Läs frågan i sin helhet →Jymdis: Du tror inte du kan spara den i mp3 eller något annat standardformat? Så jag kan lyssna om jag känner igen den. Jag lyssnar ju mycket på musik.
Ladda hem divx så ska du kunna höra den :)
Ingen som gjort några framsteg :D
Hmm, har inte själv lyckats komma på vad det kan vara för en.
Får jag göra en vild chansning så skulle jag gissa på Vangelis.
Nu finns filen i mp3-format!
snajsigt, bara för musikvetaren tydal att lyssna nu ;)
Du kan ju alltid handla skivan och chansa på att den finns där. :)
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00000E5FP/onthewebcom-21/026-5450933-1224469
Åh, det är ju den låten! Har VM-krönikan från -94 inspelad, nu blev man ju lite sugen på att titta på den igen. :)
Har du testat att maila svt och fråga? Det skadar ju aldrig att försöka...
Jag har mejlat till Dennis Videmyr, redigeraren bakom krönikan.
Jag känner tyvärr inte igen låten. Låter i och för sig som en remix på någon Vangelis-låt.
Jymdis: Kanon, säg till i fall du får svar :)
Har också funderat på vad den heter, började tänka på den i somras då Fredrik Kempes Vincero spelades på radio, tycker den påminner lite om den faktiskt. :)
VM-krönikan 94...vilka minnen. Har kollat den på VHS säkert 60+ gånger :D
flat-eric: O ja, där snackar vi minnen :)
Del Pero: hmm, spanade lite där, men ingen av dem som verkar kunna vara den låten. Tror det är någon svt bara slungat in till sin krönika ;)
Hehe mailade SVT för några år sedan och undrade vad låten hete, fick aldrig något svar dock :(
Finns inte på cd'en heller, har den och den finns inte där.
Lazerzubb: Där ser man, dålig stil av de där svt :e
Inget svar.