Om alla återkommande webforummedlemmar betalade in 50 kr hur bra server skulle vi inte kunna köpa då? Ett slutdatum för inbetalningarna borde sättas då kanske folk blir lite snabbare.
Det finns i dag inget slutdatum för denna insamling.
Det enda som finns är en "önskan" om att komma upp till 20 000:- innan helgen, men det ser ut som den ribban lagts för högt.
Kan väl tillägga att ribban lades där av mig enbart för att ha ett trevligt mål i sikte! :)
Oavsett hur mycket pengar som inkommer & hur dyr datautrustning som köps in så är varje krona guld värd på ett eller annat sätt.
Vi ska ha i åtanke att Kjell själv stått för den gamla servern, stått för delar till den, stått för de delar som tyvärr brakade samman nyligen, stått för domännamnet, resor till & från serverrummet, etc, etc, etc.. Massor med små utgifter & inga som helst inkomster.
Skulle tro att 20 000:- är en spottstyver i sammanhanget ;)
Insamlingen är primärt till ny server, men allt ev "överskott" är tänk att gå till Kjell som gåva för det som har varit innan craschen!
Därför föreslår jag att den fortsätter tills alla som vill stödja har gjort det.
Jag skulle vilja att insamlingen kan fortsätta tills den dag då det inte inkommit en krona på 7 dygn.
Först då kan vi nog vara säkra på att de som vill ge har gjort det.
Dagens summa: 11 210,29:- stämmer dessutom inte ;)
12 210,29:- är den korrekta summan + "det finska bidraget"!
Hur det kan stämma får ni söka reda på själv här på wF, men jag kan försäkra att det stämmer! :e
12 papp lite drygt alltså.. mindre än 8 kvar & det är i dag Tisdag.. Det kan gå!