webForumDet fria alternativet

Inloggning och TAB...

Om webForum

4 svar · 309 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

När man ska logga in och har skrivit sitt användarnamn, trycker jag av ren vana på TAB för att automatiskt komma till fältet för lösenord, då det oftast är så hanteringen är vid inloggning. På wF:s inloggningsfunktion fungerar inte detta, då man istället hamnar på länken "Registrera mig" (Se bilden nedan). Oftast glömmer jag bort att trycka TAB två gånger, och hamnar då inte i lösenordsfältet utan skriver istället mitt lösenord "i tomma intet", eftersom jag oftast har blicken riktad mot tangentbordet när jag skriver, och då inte alltid lägger märke till att länken är i fokus istället för lösenordsfältet.

Finns det möjlighet att man kan flytta länken "Registrera mig" så att den exempelvis hamnar under inloggningsfunktionen, så att man kan trycka "Användarnamn" + "TAB" + "Lösenord" för att logga in? Tycker det skulle kännas smidigare?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Rikard hälsar att det där är fixat nu. ;)

Mvh,

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Hälsa Rikard och tacka! :) :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Faktum är att jag själv stört mig på det där många gånger, men aldrig fått häcken ur tummen för att leta rätt på stället att ändra på. ;)

Rikard fann ställena! :)

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Annars kan mna, som jag, använda inloggnings fältet på startsidan, där har det alltid funkat ;)

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)