webForumDet fria alternativet

Spelforumen

Om webForum

9 svar · 276 visningar · startad av Marcus E

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg
Frågan#1
Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Roliga små skojiga webbspel passar väl bra i Caféet av samma anledning som en film med en sönderskjuten bil inte platsar i Foto & Film. En rolig nyhet om att den farliga drogen PHP sprids på skolorna passar också bättre i Caféet än i PHP-forumet.

Skulle man posta alla inlägg i Caféet tror jag det skulle bli väldigt rörigt där.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Jo, för lite mer seriösa och långvarigare saker finns de specifika forumen för var sak, mer skojjfriska pryttlar kan gott och väl få platsa i Caféet :)

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Web-Tor skrev:

Roliga små skojiga webbspel passar väl bra i Caféet av samma anledning som en film med en sönderskjuten bil inte platsar i Foto & Film.

Det där förstår jag inte. Foto & film-forumet är ju till för diskussion om fotografering och inte filmer. Spelforumen är däremot till för alla typer av spel.

Web-Tor skrev:

Skulle man posta alla inlägg i Caféet tror jag det skulle bli väldigt rörigt där.

Det är just det jag menar. Därför bör alla spel postas i spelforumen. Det finns ju flera stycken av dem, så varför inte posta i något av dem? Datorspel - Övrigt kan t.ex. användas.

Vem avgör om webbspelet är litet eller stort? Det finns många "stora" webbspel som postas i caféet ändå.

Tänk på vad som står i beskrivningen till caféet. ...för diskussioner som inte hör hemma någon annanstans.

Det är ju ingen som postat Counter-Strike än :OO :L

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Marcus E skrev:

Spelforumen är däremot till för alla typer av spel.

Inget fel på tanken. Däremot har många av de trådar som berör just flashanimerade små webbspel en tendens att tramsas sönder så är min åsikt att de borde få ligga kvar i Caféet, just av den anledningen. Jag ser ingen som helst nytta i att flytta ut det tramset till andra avdelningar.

Varför inte skapa ett "Mini-spel"-forum i "Spel-forumet" :) ?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Alltså... sådana där småspel kan vara roliga ibland, och jag tycker att de platsar i Caféet. Det är nästan som lite småsnack, exempelvis "Mitt rekord är ---, klår du mig?".

LeonL skrev:

Alltså... sådana där småspel kan vara roliga ibland, och jag tycker att de platsar i Caféet. Det är nästan som lite småsnack, exempelvis "Mitt rekord är ---, klår du mig?".

Vad är ditt rekord? Mitt är 7466232920501 :)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Foto & film-forumet är ju till för diskussion om fotografering och inte filmer.

I Foto & Film så platsar i viss mån frågor om film (därav namnet på forumet). Det går bra med kameraFILM (typ APS) och FILMkameror m.m. Däremot inte bioFILM.

Det är just det jag menar.

Då missuppfattade jag dig. Jag trodde att du tyckte det var en bra idé att posta alla inlägg i Caféet eftersom du skrev det.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)