webForumDet fria alternativet

Att sälja saker/designer osv...

Om webForum

11 svar · 362 visningar · startad av SugarDaddy

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg
Frågan#1

- Jag tycker det är fel! Man får onda ögat om man vill sälja av sitt grafikkort (oki, skyldig - jag försökte göra det), men ingen lyfter ett ögonbryn när vi helt plötsligt har budgivningar om olika sorters designer i "Förmedla arbeten/jobb lr vad den heter" - Rätt eller fel? Tanken "måste" väl ändå vara att någon annonserar efter hjälp - inte att folk lägger upp sina s k designer och håller tummarna?

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Så har jag faktiskt också uppfattat det, det är ett forum där folk kan gå in och be om hjälp. Alltså enbart en 'Köpes'-del, ingen 'Säljes'-del.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Re: Att sälja saker/designer osv...

SugarDaddy skrev:

- Jag tycker det är fel! Man får onda ögat om man vill sälja av sitt grafikkort (oki, skyldig - jag försökte göra det), men ingen lyfter ett ögonbryn när vi helt plötsligt har budgivningar om olika sorters designer i "Förmedla arbeten/jobb lr vad den heter" - Rätt eller fel? Tanken "måste" väl ändå vara att någon annonserar efter hjälp - inte att folk lägger upp sina s k designer och håller tummarna?

Håller med dig! Har uppfattat det precis som du. Bort med "reklamen" säger ja! :OO

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

När jag modererade det forumet tänkte jag på samma vis som er tills det endag komm ett reklam inlägg men efter överläggning med de högre makterna blev resultatet at forumet faktiskt skulle kunna användas till både och.

Om inte reglerna för det forumet har ändrats antar jag att det fortfarande är OK att göra reklam för sig där.

Det är ju aningen märkligt då att ett Köp/Sälj forum blir så ratat vid förslag men sen är det fullt tillåtet att sälja saker i andra forum.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Annonsering och/eller försäljning av egna varor/tjänster är förbjudet i alla forum utom "Förmedling av jobb & tjänster" i Webbrelaterat.

Jag kan inte tolka det mer än att det är tillåtet...
Fast även jag tycker det är fel. :l

Upp till debatt i staff ;)

Tengblad skrev:

Upp till debatt i staff ;)

Givetvis :)

Annars vill jag gärna sälja hamburgare i Mat & Dryck :p

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tycker det är fel!

Jag tycker att det är fel att tråden ligger i Caféet. ;)

Tengblad skrev:

Annars vill jag gärna sälja hamburgare i Mat & Dryck :p

weee :e :moose

Medlem sedan aug. 20011 087 inlägg

Hmm jaa jag tolkade det faktiskt som att det var ok att erbjuda sina designtjänster och att det inte bara var tiillåtet för folk att efterfråga detta.

Om detta är fel eller retar upp folk så skall jag givetvis låta bli detta i fortsättningen.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)