webForumDet fria alternativet

Förslag till ny avdelning "Idebank"

Om webForum

10 svar · 442 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Själv sitter jag inne med en del ideer som jag gärna skulle vilja se får ett resultat men har varken tid, lust eller kunskap till några av dem. På vissa ställen ser man folk som har idetorka. Hade det inte varit bra med en avdelning för ideer? Visst kan man posta i respektive forum om jag ex skulle önska en sida om något så postar jag den i HTML eller ett enkelt program i programmeringsforumet. Dock förvinnner ju denna tråden rätt snabbt och ingen använder ju sökfunktionen för att se om någon kommit med tips/ideer samt att dom flesta svar där brukar blir att folk vill ha betalt. "(Idiella) jobb och tjänster" passar inte heller då inlägg som görs där oftast är så att man själv vill ha ex ett program eller en sida som ser ut på ett visst sätt och klar till en viss datum. Personen som utvecklar har inte möjlighet att själv styra i projektet så mycket. Vet det var någon innan här som skulle skriva ett litet program i C++ och hade idetorka, han blev överöst med förslag, så det måste finnas fler än jag här som sitter inne med bra ideer och vill dela med sig ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Detta låter som ett förslag?
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=83839&forumid=196

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Nja Web-Tor Detta var väl inte samma sak?
Visst vore det väl OK med en förslagsplats för utvecklingsbara grejor utanför wF svären!

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Så den "ny avdelningen" som xtreme föreslår ska inte ligga på webForum? Vad gör då tråden i webForums funktioner :q

Web-Tor skrev:

Så den "ny avdelningen" som xtreme föreslår ska inte ligga på webForum? Vad gör då tråden i webForums funktioner :q

Visst ska den ligga som en tråd på webforum men inte handla om funktioner för webforum. Anledningen att jag postade här var att det inte gick att posta i tips och jag hittade inget meddelande heller. Ska maila mitt förslag nu i stället.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

xtreme skrev:

....Anledningen att jag postade här var att det inte gick att posta i tips och jag hittade inget meddelande heller. Ska maila mitt förslag nu i stället.

Det är bra att läsa trådar som sitter limmade i överkant .... Tex denna.

Var nu ett tag sedan jag mailade (samma info som åvan) till den adressen men har inte fått något svar...

Edit: Fick visst svar nu ;) :e

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Vad var svaret?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

En anna fördel med att diskutera direkt på forumet är ju det faktum att man faktiskt kan diskutera om det är en bra idé eller inte. Så innan man börjar utveckla någonting så får man reda på om det är en funktion som är efterfrågad eller inte. Jag vet inte vad ni tycker, men jag anser det vara en stor fördel.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Jag tycker att det är en dålig idé. De flesta vet ju att inget förslag ändå aldrig kommer att genomföras. Varför ska man då diskutera det?

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Marcus E skrev:

Jag tycker att det är en dålig idé. De flesta vet ju att förslaget ändå aldrig kommer att genomföras. Varför ska man då diskutera det?

Pessimisst, javisst! Tycker det låter som ett jättebra förslag att ha ett idéforum! :bire

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)