I min profil finns en ledtext som lyder: "Vad vet wf-anden om Blårand?", och en länk som hänvisar till en blank sida.
Hur konfigureras denna uppgift i profilen, och vad ska denna uppgift fylla för funktion?
Redigerade till den länken i mitt eget inlägg, sekunderna innan du måste ha skapat ditt inlägg. :)
Fast i den tråden står ingen om själva syftet med wF-anden, och vad den ska fylla för uppgift för användarna?
Hur samlas dessa uppgifter ihop om respektive användare? För om uppgifterna skulle bli felaktiga på något sätt, så kan de vara både kränkande och missvisande för den användare som drabbas kan man tycka?
Hur samlas dessa uppgifter ihop om respektive användare? För om uppgifterna skulle bli felaktiga på något sätt, så kan de vara både kränkande och missvisande för den användare som drabbas kan man tycka?
Det är ju bara på skoj så man får allt tåla vad den skriver. Det den gör är att den söker igenom db:n efter vissa kriterier och sedan skriver ut dem, iaf ngt i den stilen.
Jo jag menar att om anden kan förfinas så kan den ge ett hyfsat begrepp om en person. Visst har man olika åsikter men jag tror att det kan bli bra.
Jag skulle vilja veta mer om informationsmotorn bakom anden.
Hur ser och sätts regelvärket ut osv.
En gång i tiden översatte jag Elisa till svenska. §e
Jag skulle vilja veta mer om informationsmotorn bakom anden
Det står ju om detta i tråden som det länkats till ett par gånger nu:
SPiN skrev:
wF-anden ( wFism ) var en rolig funktion som letade i inlägg efter mönstret: "[USERNAME] har|är text". Den radade således också upp det den hittade om medlemmen, till exempel: "Rikard är en kärring" ( ) eller "Bire har en båge".
Jag tror ju inte att poängen med anden är att skapa en trovärdig bild av användaren utan ett försök att vara rolig.
Har man någon humor så är den ju rolig också. :)
800% kanske inte räckte för att göra den tillräckligt snabb... ??? §jr
Web-Tor skrev:
Jag tror ju inte att poängen med anden är att skapa en trovärdig bild av användaren utan ett försök att vara rolig. Har man någon humor så är den ju rolig också.
Håller med. Det anden hittar är ju i vilket fall som helst kommentarer som man kan hitta genom att söka på wF, så vad är skillnaden...
aasah: Man kan inte få samma resultat som anden med webForums sökmotor, eftersom motorn inte indexerar vanliga ord (är/har) eller ordföljd ("namn är").
Ett bättre alternativ till anden vore en förbättrad sökmotor.
aasah: Man kan inte få samma resultat som anden med webForums sökmotor, eftersom motorn inte indexerar vanliga ord (är/har) eller ordföljd ("namn är")...
Naturligtvis får du inte samma resultat eftersom du inte kan söka på tvåbokstaviga ord (är) men om du söker på ditt användarnamn (alltså ditt användarnamn i själva inläggstexten) så kommer den ju att hitta alla förekomster som anden hittar och 20.000 till.... ;)
Personligen föredrar jag mångfalt en snabb sökfunktion som bygger på index än en "fiffig och detaljerad" historia som måste leta igenom varje inlägg varje gång....