webForumDet fria alternativet

Vad vet wf-anden om...?

Om webForum

19 svar · 598 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

I min profil finns en ledtext som lyder: "Vad vet wf-anden om Blårand?", och en länk som hänvisar till en blank sida.
Hur konfigureras denna uppgift i profilen, och vad ska denna uppgift fylla för funktion?

Hittade lite information om wF-anden i denna tråd, men hittade ingen uppgift om poängen med denna wF-ande, och vad syftet är.http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=84837&forumid=196

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Josef

Redigerade till den länken i mitt eget inlägg, sekunderna innan du måste ha skapat ditt inlägg. :)
Fast i den tråden står ingen om själva syftet med wF-anden, och vad den ska fylla för uppgift för användarna?

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Blårand, http://member.webforum.nu/91/ande.txt

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Den har fel ändå!
Säger att Bire är nykterist och gift!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Blårand: Det var mest en funktion för att roa oss.

Tack Matti!

Hur samlas dessa uppgifter ihop om respektive användare? För om uppgifterna skulle bli felaktiga på något sätt, så kan de vara både kränkande och missvisande för den användare som drabbas kan man tycka?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Blårand skrev:

Tack Matti!

Hur samlas dessa uppgifter ihop om respektive användare? För om uppgifterna skulle bli felaktiga på något sätt, så kan de vara både kränkande och missvisande för den användare som drabbas kan man tycka?

Det är ju bara på skoj så man får allt tåla vad den skriver. Det den gör är att den söker igenom db:n efter vissa kriterier och sedan skriver ut dem, iaf ngt i den stilen.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Blårand skrev:

Hur samlas dessa uppgifter ihop om respektive användare?

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=716504#post716504

Tror inte detta är en funktion som jag direkt kommer att sakna, om den nu inte kommer till skott. :)

Tack för informationen och svaren på min fråga. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Inte så dumt ändå kanske???

Jo jag menar att om anden kan förfinas så kan den ge ett hyfsat begrepp om en person. Visst har man olika åsikter men jag tror att det kan bli bra.
Jag skulle vilja veta mer om informationsmotorn bakom anden.
Hur ser och sätts regelvärket ut osv.
En gång i tiden översatte jag Elisa till svenska. §e

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag skulle vilja veta mer om informationsmotorn bakom anden

Det står ju om detta i tråden som det länkats till ett par gånger nu:

SPiN skrev:

wF-anden ( wFism ) var en rolig funktion som letade i inlägg efter mönstret: "[USERNAME] har|är text". Den radade således också upp det den hittade om medlemmen, till exempel: "Rikard är en kärring" ( ) eller "Bire har en båge".

Jag tror ju inte att poängen med anden är att skapa en trovärdig bild av användaren utan ett försök att vara rolig.
Har man någon humor så är den ju rolig också. :)

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Varför är inte funktionen upplagd? http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=716574#post716574

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Marcus E skrev:

Varför är inte funktionen upplagd? http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=716574#post716574

800% kanske inte räckte för att göra den tillräckligt snabb... ??? §jr

Web-Tor skrev:

Jag tror ju inte att poängen med anden är att skapa en trovärdig bild av användaren utan ett försök att vara rolig. Har man någon humor så är den ju rolig också.

Håller med. Det anden hittar är ju i vilket fall som helst kommentarer som man kan hitta genom att söka på wF, så vad är skillnaden...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Det var en ganska skoj funktion verkar det som. Trist att man aldrig hann prova den. :(

Men det går kanske fler tåg?

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

aasah: Man kan inte få samma resultat som anden med webForums sökmotor, eftersom motorn inte indexerar vanliga ord (är/har) eller ordföljd ("namn är").

Ett bättre alternativ till anden vore en förbättrad sökmotor.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

weha

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

glad att ingen skriver om mig :e

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Marcus E skrev:

aasah: Man kan inte få samma resultat som anden med webForums sökmotor, eftersom motorn inte indexerar vanliga ord (är/har) eller ordföljd ("namn är")...

Naturligtvis får du inte samma resultat eftersom du inte kan söka på tvåbokstaviga ord (är) men om du söker på ditt användarnamn (alltså ditt användarnamn i själva inläggstexten) så kommer den ju att hitta alla förekomster som anden hittar och 20.000 till.... ;)

Personligen föredrar jag mångfalt en snabb sökfunktion som bygger på index än en "fiffig och detaljerad" historia som måste leta igenom varje inlägg varje gång....

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

wfAnden skrev:

bire är som en orange stor ballong

Verifieras! :e

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)