webForumDet fria alternativet

Besökarlistan

Om webForum

9 svar · 306 visningar · startad av Josef

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg
Frågan#1

Kan någon förklara det här? :q

visitors.jpg
Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Någon som inte är inloggad har gått in på en av funktionerna. När man gör något där inne sedan så får man upp sidan där man måste logga in för att det skall gå att göra något.
Alternativt så har en moderator varit där och sedan klickat på "Loggaut-knappen" då den sidan bara visar det senaste som är gjort, inte det som görs just nu.

Varför visar den en användare som har loggat ut?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Finns inte de som surfar i osynligt läge med i den listan, fast markerade som gäster?

Det skulle kunna förklara ett och annat, och jag vill minnas att vi haft diskussionen några hundra gånger förut, men jag minns inte vad diskussionerna mynnat ut i. ;)

Mvh

Jasså, då får jag väl försöka leta upp dessa trådar då. ;)

Vissa av dem kommer du inte hitta, det garanterar jag. ;)

@nders skrev:

Finns inte de som surfar i osynligt läge med i den listan, fast markerade som gäster?

Nej

Josef skrev:

Varför visar den en användare som har loggat ut?

För att de fortfarande är kvar på webForum och därmed är inne som just Gäst.

SirPeter skrev:

Nej

Okej. Inte för att jag tror dig, men ändå! ;)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Kan en sökmotor som (exvis Google) vara inne på wF som "gäst"? :q I så fall kan det vara förklaringen. I ett annat vBulletin-forum har sådana underligheter i listan över inloggade berott på att sökmotorn försökt komma åt ex.vis en fil med Privata Meddelanden (naturligtvis med resultat åtkomst nekad) och då har det synts
Gäst Läser PM - tex....

Likadant de som inte inloggas automatiskt, de kan råka ut för att medan de skriver ett längre meddelande tex så blir de utloggade. (Något jag har erfarenhet av... :( ) Och då borde det kunna resultera i sådana underligheter.

Om en person besöker webForum utan att ha automatisk inloggning så blir man Gäst. När den personen sedan loggar in så syns han/hon i listan med sitt inloggade namn samt att den personens Gäst fortfarande ligger kvar i femton minuter till.

351 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
176 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
172 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
175 ms — ändringar (db)