webForumDet fria alternativet

Varför är Cafeét stängt?

Om webForum

32 svar · 1 227 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

Mitt bidrag till tråden "Tips & förslag" är att man lägger ut information om varför cafeét är stängt.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Håller med information om detta flödar det inte av trotts att detta är ett forum :OO Visst kan man få fram vad som hänt om man ägnar en timme eller två och läser en massa :l

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

I den här tråden står det varför, om du orkar läsa igenom den :)
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=82308&forumid=20

Phuu...kan du bjuda på en sammanfattning ;)

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Kunde inte informationstexten fått ligga kvar på förstasidan?

Har fått den information jag behöver, via medlemmar på wF.
Tycker dock ändå att det kan vara bra med någon form av information kring orsaken till stängningen av cafeét.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Som sagt, bara att läsa tråden som länkats till tidigare.

Josef skrev:

Jo, fast hur ska den medlem som besöker wF sporadiskt veta att den länken existerar? :OO

Rak och korrekt information är ett bra medel mot rykten och spekulationer.

Blårand skrev:

Josef skrev:

Jo, fast hur ska den medlem som besöker wF sporadiskt veta att den länken existerar? :OO

Helt rätt!

Medlem sedan aug. 2001746 inlägg

Jo, fast hur ska den medlem som besöker wF sporadiskt veta att den länken existerar?

En person som besöker wF sporadiskt kanske inte saknar Cafét!? :OO

Håller jag helt med om, och JA! Jag tycker också att en sammanfattning (översiktlig) information bör finnas att tillgå i anslutning till första sidan!

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Håller med om att det vore bra med information från ledningens sida eftersom det bara är de som VET.

Dock tycker jag att de som inte redan gjort det ska följa länken ovan och läsa alla 9 sidor. De är garanterat tramsfria och skrivna av en hel hög uppretade medlemmar med olika åsikter. Eftersom tråden diskuterar några mycket allvarliga saker och deras konsekvenser är det inte en tråd som bör sammanfattas, IMO. Antingen är man intresserad av wF och då läser man, eller så låter man bli.

aasah skrev:

...Antingen är man intresserad av wF och då läser man, eller så låter man bli.

Har läst en del av ovan nämnda tråd. Tror dock att man kan vara intresserad av wF, utan att för tillfället ha tid eller energi att läsa 210 inlägg?

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

aasah skrev:

Antingen är man intresserad av wF och då läser man, eller så låter man bli.

struntprat. jag läser inte 200 inlägg om varför cafeet stängts. jag kan nog tycka att WF är intressant ändå

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Citat "jag läser inte 200 inlägg om varför cafeet stängts."
Det står inte där heller!!!
Den egentliga orsaken ligger bakom???

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

rozie skrev:

aasah skrev:

Antingen är man intresserad av wF och då läser man, eller så låter man bli.

struntprat. jag läser inte 200 inlägg om varför cafeet stängts. jag kan nog tycka att WF är intressant ändå

Absolut. Alla som är mer än tre år gamla vet vid detta laget att det oftast inte är den utlösande faktorn som är den egentliga orsaken. Det är en lång radda av händelser som leder fram till en händelse, eller en ickehändelse också för den delen.

I detta fallet ledde det till en stängning av caféet, mycket trist.

Amen.

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

vill bara säga att jag nu läst igenom tråden... min åsikt är att det är en hel del onödigt tjafs (ihop med en del smarta tankar såklart) men jag blev ta mig tusan inte klokare för det!

Nej det verkar tyvärr inte som om "administrationen" vill göra oss klokare heller......

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Tengblad skrev:

Nej det verkar tyvärr inte som om "administrationen" vill göra oss klokare heller......

Det kommer säkert. De får väl tänka igenom sin situation ordentligt först.
Stänger de caféet för gott så försvinner en hel del copy-skyddat material som inte tillhör wF utan är medlemmarnas personliga egendom.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Stänger de caféet för gott så försvinner en hel del copy-skyddat material som inte tillhör wF utan är medlemmarnas personliga egendom.

Haha! Du menar att jag inte får ta ner min gästbok från nätet efter som det är en massa människor som skrivit i den? :e

Dessutom kan ju Caféet finnas kvar men möjligheten att skriva nya inlägg stoppas. ;)

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Ingrid skrev:

Att ta ner ett forum som innehåller material som är skapat av medlemmar, i form av bilder m.m.

Och när du säger personlig egendom? Vad skulle det vara, förutom bilder som du redan har hemma. Jo kanske en del texter, dikter eller dylikt.

Har jag en hemsida med ett forum på, så förbehåller jag mig rätten att tabort det när jag en känner för det. Det är ju trots allt de som har hand om det som avgör om det skall stängas eller inte!

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)