SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Blårand skrev:
Här är ett exempel. Den svarta texten kan vara svårläst mot den bruna bakgrunden. Inte för att det stör mig så mycket, då jag tycker wF:s färgsättning är alldeles utmärkt, utan ville mer bara visa ett exempel, då det efterfrågades i tråden.
http://member.webforum.nu/Bl�rand/text.jpg
Aha, det var därför jag inte kan hitta nåt sånt. Jag brukar inte bevaka hundratals trådar och därav heller ingen sidbrytning av dem.
BBlårandMedlem sedan jan. 20032 356 inlägg Jag bevakar de trådar där jag själv skrivit ett inlägg, för att då lättare kunna se om något nytt inlägg kommit till tråden. Däremot brukar jag ha lite svårt att "avsluta bevakningen" på trådarna, varav jag nu har en hel drös "med avslutade" trådar som jag fortfarande bevakar. Ska försöka ta och rensa dessa någon dag.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inläggMen måste man inte ha mallarna för att kunna göra ett eget tema?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggVill man ha det är det nog inga problem att ta direktkontakt med kjell eller Brimba för att få dem. :)
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inläggLägg ut mallarna här, då kan alla som vill mixtra med dem!
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inläggPace> För en tid sedan efterfrågade jag ett littet "kit" för att kunna "leka" lite med färgsättningen, man kan väl säga att "det går inte fort" ;)
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=623573#post623573
kjellMedlem sedan dec. 1999757 inläggVad är det för mallar ni ska ha då?
Om man tar källkoden från denna sidan och klistrar in i en editor, så har man en mall att leka med. Det finns inga andra färger på wF än dem som visas här så det borde räcka mer än väl för att färgsätta.
Som sagts tidigare så kan man endast byta ikoner och färger. Det går inte att stuva om i koden.
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inläggVarsågoda, vBulletin 2 Graphic Developer Kit:
http://member.webforum.nu/1826/vb2gfxdev.zip
sneezeMedlem sedan dec. 20021 804 inlägg
Skarre skrev:
Varsågoda, vBulletin 2 Graphic Developer Kit:
http://member.webforum.nu/1826/vb2gfxdev.zip
Spiken i brädan, liksom.. :e
kjellMedlem sedan dec. 1999757 inläggVi tog ikonerna från wF1 så jag är osäker på om det stämmer så bra med vBs orginalikoner. Färgsätter man wF så skapar man nog nya ikoner förmodar jag så att ladda ner deras orginal skapar nog bara ett merarbete.
Mallar finns förresten inga då sidorna är uppdelade i olika kodstycken som ligger i en databas och totalt är det väl några hundra.
[r]
vB3 kommer väl någon gång framledes och jag skulle misstänka att en ny konvertering görs (om det är möjligt) och då är det troligen ett nytt system som gäller för olika teman.
Man ska kanske inte lägga alldeles för mycket energi på ett nytt tema just nu men har man gott om tid till övers så...
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg
kjell skrev:
Man ska kanske inte lägga alldeles för mycket energi på ett nytt tema just nu men har man gott om tid till övers så...
Det stämmer. I vB3 har man gjort om template-systemet från grunden så det är ganska lönlöst att ändra i befintliga mallar.
LLeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg När kommer wF att uppgraderas till vB3 då?
kjellMedlem sedan dec. 1999757 inläggNär kommer vB att släppa 3:an?
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inläggNär kommer folk börja läsa hela trådar? ;)
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg
kjell skrev:
När kommer vB att släppa 3:an?
Beta 5 släpptes för några dagar sedan och nästa version kommer troligtvis att bli "Release Candidate 1" men det beror självklart på hur många nya buggar som dyker upp. Man får väl hoppas att 3.0 blir färdig innan jul i alla fall.
kjellMedlem sedan dec. 1999757 inläggDet sa man om vB:2an också vid denna tidpunkten på året (som också fanns som beta) men den släpptes väl inte förrens i maj/juni året efter vill jag minnas.
Men den som lever får se :)
[r]
Tilläggas ska att vi naturligtvis av och till testar betorna som släpps. Så enormt stora förändringar för besökarna finns väl inte även om en del nytt finns med. Den stora förändringen ligger istället på administrationssidan och den ser ut att bli riktigt bra.
Nämnas kan i sammanhanget att den här funktionen är för inbyggd.