webForumDet fria alternativet

Färger

Om webForum

39 svar · 1 018 visningar · startad av Wickmark · sida 2 av 2

Frågan, av Wickmark

Jag tycker att färgschemat på detta forumet är mycket dåligt! Den svarta texten, på den bruna bakgrunden ser ganska konstigt ut... Färgschemat tycker jag ska förbättras! :e Är det några fler webbforum - surfare som tycker det?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ingrid skrev:

Bire skrev:

Ingrid skrev:

Nä, det går nog inte att byta färger här, finns bara ett standard wF och det ser ut såhär och ska tydligen va så här.

Alternativt: Det är ingen som vet hur man ändrar standarden. ;)

Fel, fel & åter fel.. Totalt tre viktiga faktafel i din text!

Det är ju inte första gången det inträffar. :e

Exakt..

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Rikard skrev:

kjell skrev:

...

kjella

LOL!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Blårand skrev:

Här är ett exempel. Den svarta texten kan vara svårläst mot den bruna bakgrunden. Inte för att det stör mig så mycket, då jag tycker wF:s färgsättning är alldeles utmärkt, utan ville mer bara visa ett exempel, då det efterfrågades i tråden.
http://member.webforum.nu/Bl�rand/text.jpg

Aha, det var därför jag inte kan hitta nåt sånt. Jag brukar inte bevaka hundratals trådar och därav heller ingen sidbrytning av dem.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Jag bevakar de trådar där jag själv skrivit ett inlägg, för att då lättare kunna se om något nytt inlägg kommit till tråden. Däremot brukar jag ha lite svårt att "avsluta bevakningen" på trådarna, varav jag nu har en hel drös "med avslutade" trådar som jag fortfarande bevakar. Ska försöka ta och rensa dessa någon dag.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Men måste man inte ha mallarna för att kunna göra ett eget tema?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Vill man ha det är det nog inga problem att ta direktkontakt med kjell eller Brimba för att få dem. :)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Lägg ut mallarna här, då kan alla som vill mixtra med dem!

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Pace> För en tid sedan efterfrågade jag ett littet "kit" för att kunna "leka" lite med färgsättningen, man kan väl säga att "det går inte fort" ;)
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=623573#post623573

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Vad är det för mallar ni ska ha då?
Om man tar källkoden från denna sidan och klistrar in i en editor, så har man en mall att leka med. Det finns inga andra färger på wF än dem som visas här så det borde räcka mer än väl för att färgsätta.

Som sagts tidigare så kan man endast byta ikoner och färger. Det går inte att stuva om i koden.

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Varsågoda, vBulletin 2 Graphic Developer Kit:

http://member.webforum.nu/1826/vb2gfxdev.zip

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Skarre skrev:

Varsågoda, vBulletin 2 Graphic Developer Kit:

http://member.webforum.nu/1826/vb2gfxdev.zip

Spiken i brädan, liksom.. :e

Vi tog ikonerna från wF1 så jag är osäker på om det stämmer så bra med vBs orginalikoner. Färgsätter man wF så skapar man nog nya ikoner förmodar jag så att ladda ner deras orginal skapar nog bara ett merarbete.

Mallar finns förresten inga då sidorna är uppdelade i olika kodstycken som ligger i en databas och totalt är det väl några hundra.

[r]
vB3 kommer väl någon gång framledes och jag skulle misstänka att en ny konvertering görs (om det är möjligt) och då är det troligen ett nytt system som gäller för olika teman.
Man ska kanske inte lägga alldeles för mycket energi på ett nytt tema just nu men har man gott om tid till övers så...

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

kjell skrev:

vB3 kommer väl någon gång framledes och jag skulle misstänka att en ny konvertering görs (om det är möjligt) och då är det troligen ett nytt system som gäller för olika teman.
Man ska kanske inte lägga alldeles för mycket energi på ett nytt tema just nu men har man gott om tid till övers så...

kjell skrev:

Det stämmer. I vB3 har man gjort om template-systemet från grunden så det är ganska lönlöst att ändra i befintliga mallar.

När kommer wF att uppgraderas till vB3 då?

När kommer vB att släppa 3:an?

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

När kommer folk börja läsa hela trådar? ;)

bassebhu skrev:

När kommer folk börja läsa hela trådar? ;)

vad/vem syftar du på?

kjell skrev:

När kommer vB att släppa 3:an?

Beta 5 släpptes för några dagar sedan och nästa version kommer troligtvis att bli "Release Candidate 1" men det beror självklart på hur många nya buggar som dyker upp. Man får väl hoppas att 3.0 blir färdig innan jul i alla fall.

Det sa man om vB:2an också vid denna tidpunkten på året (som också fanns som beta) men den släpptes väl inte förrens i maj/juni året efter vill jag minnas.
Men den som lever får se :)

[r]
Tilläggas ska att vi naturligtvis av och till testar betorna som släpps. Så enormt stora förändringar för besökarna finns väl inte även om en del nytt finns med. Den stora förändringen ligger istället på administrationssidan och den ser ut att bli riktigt bra.
Nämnas kan i sammanhanget att den här funktionen är för inbyggd.

313 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
182 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)