Jag har råkat ut för ett märkligt problem med mina tangentbordsinställningar, vilket tycks ha med wF att göra, eftersom det bara är här det uppträder. Tidigare har jag löst problemet genom att byta "character coding", men nu uppträder problemet bara sporadiskt i vissa trådar.
Jag använder Mozilla med tangentbordsinställningen "Western (ISO-8859-1)".
I några trådar, samt mina PM, byts å, ä och ö ut mot frågetecken. I några andra trådar ser jag dessa tecken precis som de ska ses.
Allt fungerar bra från IE. Jag har inte ändrat inställningar i Mozilla på flera månader. Hur kan det komma sig att felet uppträder så inkonsekvent?
Har ingen som kallas "Western European". Prövar nu en som heter "Central European (ISO-8859-2)". Samma resultat. Det konstiga är dock att det ibland blir rätt, men ibland blir fel. Man skulle ju vänta sig att samma fel uppträder överallt.
Jag har råkat ut för ett märkligt problem med mina tangentbordsinställningar, vilket tycks ha med wF att göra, eftersom det bara är här det uppträder. Tidigare har jag löst problemet genom att byta "character coding", men nu uppträder problemet bara sporadiskt i vissa trådar.
Jag använder Mozilla med tangentbordsinställningen "Western (ISO-8859-1)".
I några trådar, samt mina PM, byts å, ä och ö ut mot frågetecken. I några andra trådar ser jag dessa tecken precis som de ska ses.
Konstig tråd där jag ser frågetecken istället: http://www.webforum.nu/showthread.p...25&pagenumber=2
Där ser sida 2 konstig ut hela tiden, medan sida 1 ser normal ut när jag går direkt in på den från caféet, men konstig när jag går in genom att klicka på "1"-länken från sida 2.
Allt fungerar bra från IE. Jag har inte ändrat inställningar i Mozilla på flera månader. Hur kan det komma sig att felet uppträder så inkonsekvent?
Du använder UTF-8 för att posta dina inlägg. Det kan vara ett fel i Mozilla och då rekommenderar jag att du byter webbläsare, eller på något sätt försöker att ändra teckenkodningen från UTF-8 till Western Europe.
I Internet Explorer kan man läsa och posta inlägg med UTF-8 genom att ändra teckenkodningen till det.
Nu har jag ställt tillbaka till "Western (ISO-8859-1)", vilket enligt mina efterforskningar borde vara detsamma som "Western Europe". Det funkar i alla fall inte, så jag får väl köra med IE istället. Konstigt nog har allt funkat som det skulle med mozilla fram till igår. Varför det kodas i UTF-8 vet jag inte.
Nu tycks det som om allt funkar med mozilla, trots att jag inte har gjort något åt inställningarna sedan senaste inlägget i denna tråd. Konstigt, men bra. :)
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e