webForumDet fria alternativet

Radera inte trådar

Om webForum

26 svar · 899 visningar · startad av Skarre

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg
Frågan#1

Mitt förslag är att ni slutar upp med att radera trådar där det förekommer kritik mot wF. Varför raderades tråden?

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Öh, finns det inte nån regel om att att WF aldrig raderar en tråd?

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Hur vore det om ni läste reglerna. Skulle tro att svaret finns där... :i

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

aasah skrev:

Hur vore det om ni läste reglerna. Skulle tro att svaret finns där... :i

Det har de precis gjort. De har nämligen tvingats till det. Men det kanske de inte märkte?

"Ni"? Varför inte skicka ett mail till admin@webforum.nu för att föreslå det, det känns som en rättare väg?

Följande händer om ett inlägg bryter mot paragraf 1 i wF:s regler:

Åtgärd: Ovan nämnda kommer att redigeras helt eller delvis. I vissa fall raderas hela tråden.

Jag föreslår att ni förklarar mer specifikt vad som motiverar en radering av en tråd. Just nu verkar komplett godtycklighet råda och det ger inte ett speciellt seriöst intryck.

Observera att jag medvetet skriver detta här istället för att skicka e-post eftersom reglerna i allra högsta grad berör alla wF:s besökare.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag personligen tycker det är skönt att en missnöjestråd raderats innan jag hunnit läsa den ens, det gör att jag slipper uttrycka mitt mörka hat mot att skriva sånna trådar öppet på wF när man skall, enl reglerna, använda andra vägar för sitt missnöje. ;)

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Pellefant skrev:

Öh, finns det inte nån regel om att att WF aldrig raderar en tråd?

Nu vet jag i.o.f.s. inte vilket tråd som avses men det är sant att inga trådar raderas. Det finns däremot en möjlighet att flytta trådar till en dold samlingsplats. Anledningen till detta är att ganska många har möjlighet att radera och då ska tråden också kunna plockas fram igen om det senare visar sig att beslutet är felaktigt. Vi sparar också trådar med anledning av att dessa kan efterfrågas längre fram i tiden.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Skarre skrev:

Följande händer om ett inlägg bryter mot paragraf 1 i wF:s regler:Jag föreslår att ni förklarar mer specifikt vad som motiverar en radering av en tråd. Just nu verkar komplett godtycklighet råda och det ger inte ett speciellt seriöst intryck.

Observera att jag medvetet skriver detta här istället för att skicka e-post eftersom reglerna i allra högsta grad berör alla wF:s besökare.

Jag har hittills aldrig träffat på ett forum på nätet där det inte för eller senare har kommit in någon liten råtta som tycker om att ha kul på andras bekostnad. Ju mer specificerade reglerna är ju lättare är det för råttan att gnaga in sig i ett kryphål. Att kort sagt agera precis inom reglernas råmärken på ett sådant sätt att den egentliga verksamheten störs. Varje forum har - enligt min åsikt - rätt att formulera sig så att ett visst mått av godtycke kan ske. Annars kommer världens råttor att segra! Dessutom, på detta forum specifikt går det ju att få ändring på felaktiga beslut och jag tvivlar på att en moderator som får för sig att radera varannan tråd får vara kvar som moderator så värst länge. Så jag kan inte förstå problemet.

Sen kan man väl dessutom säga följande: Om du håller utkik ett tag fram över så får du kanske praktisk erfarenhet av var gränsen dras i praktiken. Det kan man ju även lära av...

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Det vore trevligt om trådskaparen fick ett meddelande om att tråden i fråga hade raderats.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Gislaved.net skrev:

Det vore trevligt om trådskaparen fick ett meddelande om att tråden i fråga hade raderats.

Det tycker jag med :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

medialabs skrev:

Gislaved.net skrev:

Det tycker jag med :)

Det vore ännu trevligare om inga trådar behövde raderas.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag tror att bassebhu ska få veckans "tumme upp". ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Bire skrev:

Jag personligen tycker det är skönt att en missnöjestråd raderats innan jag hunnit läsa den ens, det gör att jag slipper uttrycka mitt mörka hat mot att skriva sånna trådar öppet på wF när man skall, enl reglerna, använda andra vägar för sitt missnöje. ;)

Det har jag upplevt :o

bassebhu skrev:

Det vore ännu trevligare om inga trådar behövde raderas.

Och allra trevligast vore om administrationen inte raderade trådar som med marginal håller sig inom reglerna, med avsikt att sopa högst befogad kritik under mattan.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Fan va f-n!!! Har varit alldeles för mycket klagomål mot wF´s administration på sistone. Mycket av kritiken ser jag som helt obefogad. Och som bassebhu sa:

Vore ännu trevligare om inga trådar behövde raderas.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

bassebu

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Skarre.

Det var ett jäkla gnäll på dig nu för tiden!

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg
Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Men... Håller med Josef helt och hållet. Det är vi användare/läsare som bygger forumet och ger det dess innehåll - att falla ut i anklagelser mot administrationen känns helt fel, med tanke på antalet inlägg o dess varierande innehåll tycker jag att de gör ett skapligt jobb. Även om de iofs styvnackat vägrar följa folkets vilja i vissa fall (läs - jag tycker att politikforumet borde öppnas igen ;), att de sen verkar tycka att min moderatoransökan f det forumet är helt fel är ju en annan sak... :) )

solbulle skrev:

Det var ett jäkla gnäll på dig nu för tiden!

Vem är det som gnäller nu? ;)

288 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
154 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)