I sidhuvudet på varje forumsida så finns det länkar så man ser i vilket forum man är inloggad i.
wF skrev:
webForum > Diverse forum > Diverse forum - Övrigt > Tips & Förslag
Det jag saknar är samma sak fast i sidfoten på forumsidorna, något som finns i sidfoten i trådarna. När man har scrollat ner en hel sida med 20 trådar så slipper man gärna att gå tillbaka till sidhuvudet för att välja nytt forum.
Men längst ner på forumsidorna finns ju menyn där man kan välja forum, räcker inte det? Annars kan man ju backa ett steg bara så är man på sidan före.
Det låter lite overkill att ha både meny och länkar tycker iaf jag.
Personligen använder jag sällan den där snabbmenyn då den av någon underlig anledning är allt annat än snabb att scrolla i min webbläsare.
ett klicka extra gör mig ingenting egentligen men ser inget hinder att ha den där när den finns högst upp och när den är både längst upp och längst ned i trådarna.
som sagt: inget livsnödvändigt, men troligen inget alltför tidskrävande när man ändå hämtat den menyn innan.
Är den inte ivägen eller kräver mer av servern (vilken den inte borde heller) så är det väl inget fel att ha den där nere med. Själv använder jag sällan någon av de två alternativen men vi är ju alla olika i sättet hur vi bläddrar på nätet. ;)