webForumDet fria alternativet

bugfix

Om webForumur webForums funktioner

12 svar · 386 visningar · startad av PeW

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg
Frågan#1

Med [ 1] & [ /1] - taggar blir som bekant texten mindre. Men om man i den "mindre" texten vill infoga andra symboler som '+' blir denne inte alls mindre utan hamnar bara lite längre ned än vanligt. Ser lite skoj ut, men i vissa sammanhang ger dålig läsbarhet:
y+t jmfr m. y+t

En synnerligen viktig fråga som jag från och med nu tar för givet att utvecklaren prioriterar högre än allt annat §jr

Alt 1: Brimba & SPiN är såpass upptagna med att fixa denna bug, att de inte kan svara :D

Alt 2: IT-Brothers buggar ned all annan aktivitet, så denna uppmaning försvinner ouppmärksammat längst ned i stackträsket :l

Alt 3: Ingen bryr sig. Förfallet är ett faktum :OO

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Alt. 42: Tecknet '+' blir mindre.

På min skärm skiljer det åtminstånde 30% i storlek på '+' i ditt exempel.

Då vill jag låna din skärm :e

Hemma: I tre olika skärmar och med 2 olika varianter av MSIE (5 & 6) blir '+' inte 30 % mindre utan snarare 10% (om alls) - ivf för mig. En klar kontrast mot omgivande "vanliga" tecken som blir klart mindre. Med ett 't' bakom '+' (som i exemplet) så flyter tecknen ihop till ett tecken. I de x-antal skärmar jag använt i skolan är det samma resultat under MSIE 5 ;)

App:
Samma sak i mozilla 1.3

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Luxman skrev:

Alt. 42: Tecknet '+' blir mindre.

På min skärm skiljer det åtminstånde 30% i storlek på '+' i ditt exempel.

Jag håller med PeW. Båda plustecknen blir 7 pixlar stora. Det gäller både i Mozilla och IE. Ingen 30% skillnad att tala om där.

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Jaha, jag vet inte varför min burk bryr sig om det men så här blir det hos mig.
Ex.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Om ni byter storlek eller teckensnitt i webbläsaren kommer plustecknena antagligen vara olika stora.

Marcus E skrev:

Om ni byter storlek eller teckensnitt i webbläsaren kommer plustecknena antagligen vara olika stora.

Jepp. Då blir det annorlunda.. Vilket isf betyder att man får göra det i varenda burk man använder eftersom det är i default som det blir så här :l

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Jag ser +:en olika stora. Har IE 5.2 på mac.

Finns det något seriöst svar på problemet? Eller är följer utvecklarnas bedömning kontentan av det som hitills framlagts (av andra):

1 - Ändra inställningarna i MSIE & Mozilla
2 - Skaffa en mac

???

Denna tråd är inte menat som nån gnällig missnöjestråd om nu någon mot förmodan fått för sig det. Däremot är det knas med fonttaggarna i vissa inställningar av MSIE & Mozilla som gör att det inte ser bra ut. Borde gå att kringgå på scriptnivå, på något sätt. I min lilla värld av ettor och nollor torde en sådan här fadäs vara en utmärkt utmaning för en utvecklare av forumet. :)

Vilket typsnitt, samt storlek, är det som gäller om man vill ha plus-tecknet rätt?

När jag testade att ändra storlek till "mindre" på MSIE 5 & 6 så blev det skillnad. Men i default kvarstår + - tecknet oförändrat i storlek.

Tack PeW. :) Funkar lika bra i Mozilla, för övrigt. :)

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
126 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)