webForumDet fria alternativet

adminadress finns inte???

Om webForum

7 svar · 317 visningar · startad av aasah

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg
Frågan#1

För ca 30 minuter sedan var jag inne i den här tråden och skulle besvara den - efter att den flyttats ut ur Caféet. Använde citeringsfunktionen för ursprungsinlägget. Skrev mitt svar. När jag skulle posta det, hamnade jag på en meddelandesida som sa att sidan jag försökte nå inte fanns?!? Med en uppmaning att kontakta administrationen om felet hände igen. Det gjorde det - 5 ggr. Så jag tryckte på administrationen, vilket öppnade ett epostbrev att skriva i med följande adress inklistrad i to-fältet: <admin@webforum.nu&subject=Sidan.existerar.inte>

Jag fyllde i beskrivningen och sände eposten. Därefter kopierade jag mitt inlägg, backade till tråden, tryckte på "skriv inlägg" klistrade in texten och postade. Det gick. Då öppnade jag mitt epostprogram för att skicka nytt brev till admin och säga att det löst sig. Men... då visar det sig att där ligger ett "Returned mail: see transcript for details" och väntar på mig, eftersom
"----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<admin@webforum.nu&subject=Sidan.existerar.inte>
(reason: 550 Host unknown)

----- Transcript of session follows -----
550 5.1.2 <admin@webforum.nu&subject=Sidan.existerar.inte>... Host unknown (Name server: webforum.nu&subject=sidan.existerar.inte: host not found)"?

Alltså mitt ursprungliga problem löste sig, men det är väl inget bra om adminadressen som felmeddelandet hänvisar till är felaktig? Det kunde ju varit något värre fel...

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Felet beror på ett &-tecken istället för ett frågetecken (?). Så här ska det alltså se ut:

admin@webforum.nu?subject=Sidan.existerar.inte

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Det är nog mitt "fel" att det inte gick att svara i tråden... :r

Det här hände antagligen samtidigt som jag slog ihop två trådar med varandra, vilket bl.a. innebär att den ena tråden raderas. :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

muskot skrev:

Felet beror på ett &-tecken istället för ett frågetecken (?). Så här ska det alltså se ut:

admin@webforum.nu?subject=Sidan.existerar.inte

Den som har gjort det har troligtvis provat det i Outlook och där fungerar det med &

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Säker på det? Fungerar inte för mig i alla fall (däremot fungerar det med "?").

/r kom på att Outlook != Outlook Express.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

I mitt fall menar jag _inte_ express, då hade jag skrivit det. ;)
Det funkar i Outlook XP.

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Använder själv aldrig Outlook Express så det är nog ett typografiskt fel. Tror det var så att jag från början ville ha en länk med i bodyn men fick ingen ordning på det och resultatet är antagligen rester från mixen mellan ? och &

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Okej, tack! :)

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)