Har man skrivit ett inlägg, men vill sedan lägga in en smiley i mitten av ett inlägg, går det inte eftersom den vill ligga sist inlägget... Tycker inte riktigt om den funktionen för den är i vägen när man ska citera (ibland)..
Har man skrivit ett inlägg, men vill sedan lägga in en smiley i mitten av ett inlägg, går det inte eftersom den vill ligga sist inlägget... Tycker inte riktigt om den funktionen för den är i vägen när man ska citera (ibland)..
Det är sant att man kan skriva smileyn själv, under förutsättning att man kommer ihåg koden för den. Men problemet ovan gäller inte bara smileys. Det är på precis samma sätt om du trycker på knappen http://, @, IMG, #, ... Citat, B, I, U, ... Färg. Inte alla dessa koder är lika lätta att skriva in själv. Så jag tycker frågan är relevant.
Varför hamnar de sist? Varför kan de inte hamna där markören står? :q
Men, det är ju ändå mest en vanesak...
Om jag inte minns helt fel så fanns det argument i stil med att det är för mycket jobb att få till den funktionen så att den funkar i de flesta webbläsarna jämfört med "besväret" att skriva forumkoden för hand. :)
När jag kommer på att en smiley hör hemma i ett skrivet inlägg, klipper jag ur allt efter partiet där gula gubben ska in, sätter dit gubben och klistrar in :i
När jag kommer på att en smiley hör hemma i ett skrivet inlägg, klipper jag ur allt efter partiet där gula gubben ska in, sätter dit gubben och klistrar in :i