webForumDet fria alternativet

Smileys...

Om webForum

9 svar · 354 visningar · startad av PersianBulldog

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg
Frågan#1

Har man skrivit ett inlägg, men vill sedan lägga in en smiley i mitten av ett inlägg, går det inte eftersom den vill ligga sist inlägget... Tycker inte riktigt om den funktionen för den är i vägen när man ska citera (ibland)..

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Om man inte är extremt lat kan man ju skriva koden för gubben själv... ;)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

... eller markera den och bara dra den till rätt plats :)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Re: Smileys...

PersianBulldog skrev:

Har man skrivit ett inlägg, men vill sedan lägga in en smiley i mitten av ett inlägg, går det inte eftersom den vill ligga sist inlägget... Tycker inte riktigt om den funktionen för den är i vägen när man ska citera (ibland)..

Det är sant att man kan skriva smileyn själv, under förutsättning att man kommer ihåg koden för den. Men problemet ovan gäller inte bara smileys. Det är på precis samma sätt om du trycker på knappen http://, @, IMG, #, ... Citat, B, I, U, ... Färg. Inte alla dessa koder är lika lätta att skriva in själv. Så jag tycker frågan är relevant.

Varför hamnar de sist? Varför kan de inte hamna där markören står? :q

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vad gäller smilgubbarna är det bara att peka på dem med markören och kika i statusfältet.
*tipsa* :)

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=37954 ;)

Men, det är ju ändå mest en vanesak...
Om jag inte minns helt fel så fanns det argument i stil med att det är för mycket jobb att få till den funktionen så att den funkar i de flesta webbläsarna jämfört med "besväret" att skriva forumkoden för hand. :)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

När jag kommer på att en smiley hör hemma i ett skrivet inlägg, klipper jag ur allt efter partiet där gula gubben ska in, sätter dit gubben och klistrar in :i

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Theon skrev:

När jag kommer på att en smiley hör hemma i ett skrivet inlägg, klipper jag ur allt efter partiet där gula gubben ska in, sätter dit gubben och klistrar in :i

hmm jobbig omväg ;)

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Då får man väl ta å lära sig koden.. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Man kan väl :e skriva och lägga in :h allt eftersom :P Ser inte vad som skulle vara fel med deT §e

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)