.. jag anser vara galet/idiotiskt med wF, är att trådar stängs bara för att individen som startade den vill det.
Jag och de tjugo andra som diskuterade i tråden kanske inte är klara. Är det meningen att jag (eller någon av de andra tjugo) ska starta en ny tråd med exakt samma innehåll?
Jag håller helt och hållet med och har dessutom skrivit om det flera gånger tidigare. Ett diskussionsforum är till för besökarna, inte bara för den som har startat diskussionen.
Jag är personligen väldigt kluven i den här frågan och för att hjälpa de som ska fatta beslut om vad som ska gälla så föreslår jag att vi öppet och förutsättningslöst, efter bästa förmåga, diskuterar och framlägger argument för och emot. :)
Vilka är skälen till att den befintliga ordningen - tråden stängs på trådskaparens begäran - ska finnas kvar? Vilka är skälen till att denna, om jag får kalla den, gamla traditionen ska tas bort?
Jag är som sagt, i nuläget, inte riktigt klar över var jag har mig själv i den här frågan, så jag försvinner iväg till min kammare och funderar. Men, det kanske finns andra som kan påbörja diskussionen så länge? :)
Jag ser inte längre (förutom i undantagsfall) att trådar verkligen ska stängas på begäran av den som startade tråden.
I ett diskussionsforum borde man ju faktiskt få diskutera, on topic.
Just den här tråden fick dock för min del gärna stängas, eftersom jag inte tycker den typen av diskussioner ger någonting förutom osämja och dålig stämning.
Dumt att låta tråden *Noterat* vara öppen, hade tänkt skriva ett inlägg men det ska man inte få,
När ska ni börja Banna folk från Webforum?? Jag ser ingen anledning till att stänga den där tråden bara för att trådskaparen ville det. Vi andra var inte klara.
Bortredigerat
Jag tycker att moderatorna har fött för mycket makt. Nån borde ta ner dom till jorden igen. Varför inte ha en omröstning om vilka moderatorer man tycker uppför sig bra och vilka som uppför sig mindre bra och som man kanske skulle tänka på och byta ut.
Jag ser inte längre (förutom i undantagsfall) att trådar verkligen ska stängas på begäran av den som startade tråden.
I ett diskussionsforum borde man ju faktiskt få diskutera, on topic.
Just den här tråden fick dock för min del gärna stängas, eftersom jag inte tycker den typen av diskussioner ger någonting förutom osämja och dålig stämning.
Mvh
Folk måste ju få lufta ut sina känslor. Eller ska vi bara hålla käften när vi tycker att något har gjorts fel??
Började vi inte stänga på trådskaparens begäran på den tiden då man inte kunde avsäga sig e-postbevakningen tro?
Nu när det går så kanske vi kan skippa det?
En tråd som däremot spårar ur off-topic totalt skall kunna stängas på trådskaparns begäran anser jag.
Men att stänga en tråd enbart för att nån vill det utan speciell anledning är nog kanske lite fel... Svårt det här.
Ett av skälen till att trådar stängdes på begäran förut hängde väl ihop med att e-postnotifieringen inte kunde stängas av i den förra versionen av webForum?
När då en tråd spårade ur så var inte alltid skaparen så nöjd över att få e-brev i mängder. :)
Den aspekt som gör att jag kan förstå om regeln finns kvar, och tillika gör mig så kluven i den här diskussionen, är följande:
Om en medlem skapar en tråd av en specifik anledning och tillika av ett för henne/honom särskilt, kanske även viktigt, skäl, och den tråden sedan spårar ur i något som för henne/honom inte alls överenstämmer med trådskaparens intentioner. Hon/han kanske till och med vill ta avstånd från vad den tråden förknippas med baserat på hur tråden har "flippat ur". Ska man i det läget fortfarande hävda att "nej, vi stänger inte trådar av princip"?
Jag tycker att moderatorna har fött för mycket makt. Nån borde ta ner dom till jorden igen. Varför inte ha en omröstning om vilka moderatorer man tycker uppför sig bra och vilka som uppför sig mindre bra och som man kanske skulle tänka på och byta ut.
Jag anser att jag blivit felaktigt behandlad. Hur ska jag få rätt?
Anser du att någon Moderator bryter mot reglerna eller har censurerat ett inlägg, utan att någon av webForums förhållningsregler kan åberopas, kontakta forumledarna på forumledare@webforum.nu och glöm inte att ange ditt alias samt länk till aktuella inlägg. Anser du att någon Forumledare bryter mot reglerna eller att du har blivit felaktigt bemött, kontakta webForums administratör på admin@webforum.nu, som har det slutgiltiga beslutet.
.. jag anser vara galet/idiotiskt med wF, är att trådar stängs bara för att individen som startade den vill det.
Jag och de tjugo andra som diskuterade i tråden kanske inte är klara. Är det meningen att jag (eller någon av de andra tjugo) ska starta en ny tråd med exakt samma innehåll?
Jag tycker inte heller att en tråd ska kunna stängas enbart på trådskaparens begäran.
Motivering:
Analogiskäl: I andra skrivna media (tex insändarspalter) kan inte en diskussion avbrytas enbart därför att den som startade diskussionen vill det.
Rättviseskäl: Det är lite för enkelt att skriva ett långt välformulerat debattinlägg och sen begära tråden stängd innan andra fått möjlighet att svara.
Alla är väldans snabba på att gnälla på en tråd, att tycka den är negativ och dålig på alla sätt och vis. När man sen bestämmer sig för att man vill ha den stängd den pga att den spårat ur fullständigt och nästan inte handlar om tråden i sig längre, ja då jävlar skall det klagas på det med.
Jag tycker inte heller att en tråd ska kunna stängas enbart på trådskaparens begäran.
Generellt håller jag tveklöst med, men det skäl jag nämnde ovan - en tråd som "spårar ur" och blir något helt annat än vad som överenstämmer med trådskaparens intentioner? Hur ska man göra där?
Låt säga att jag skapar en tråd som behandlar ett ämne och som totalt spårar ur och blir en riktig hattråd mot något jag inte alls står för? Borde det då finnas en moralisk skyldighet från de som driver forumet att skydda mig som individ?
Jag skulle till exempel, rent hypotetiskt, inte vilja bli sammankopplad med en tråd som förespråkar lagar mot homosexualitet.
Jo, jag talar om riktigta undantagsfall, men jag tror att vi även måste belysa undantagsfallen i den här debatten om vi ska få frågan ur världen en gång för alla. :)
Jag undrar om en forumledare eller en moderator någonsin har fått en tillsägelse eller tillrättavisning??
När anser du att det inte har hänt trots att det varit befogat?
Svar på frågan; många av forumledarna / f.d. forumledarna och likaså moderatorer har blivit tillrättavisade och modererade. Till och med Kjell har blivit redigerad.