webForumDet fria alternativet

radera sina egna inlägg?

Om webForum

15 svar · 437 visningar · startad av Nexus86

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Frågan#1

Hur länge har det gått att radera sina egna inlägg? Är jag efter som inte upptäckt det förrän nu? :q

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

va?? vad?? hur??:q

Såg att det inte går. Man har inte rättigheter. Men om du klickar på Redigera på dina egna inlägg står det radera högst upp.

Till wF's Forumledare/utvecklare: Varför göra det synligt för oss vanliga användare om vi ändå inte har rättigheter till det?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

om du tar o tittar i forumet tips och förslag.... :OO

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Tråden flyttas från Cafét till Tips & Förslag

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Nexus86 skrev:

Till wF's Forumledare/utvecklare: Varför göra det synligt för oss vanliga användare om vi ändå inte har rättigheter till det?

Som f.d. utvecklare kan jag säga att vBulletin (systemet som wF använder) är gjort så att mallar används för alla olika sidor. För att göra det enkelt används ofta samma mall för vanliga användare och moderatorer/administratörer. Därför kan man ibland se alternativ som man inte alltid har rättighet att använda.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Jag är medlem av flera andra communitys som använder wBulletin just. I en del av dem finns det tidsgränser inlagda. Exempel: Du kan redigera ditt eget inlägg inom X minuter. Skulle man inte kunna införa något liknande här?

Alltså att det skulle vara tillåtet att radera ett eget inlägg inom 15-20 minuter efter det att man skrivit det? Då skulle man kanske slippa inlägg av typen:
"Detta kan med fördel ignoreras". Oftast ser man ju hur fel man tänkt strax efter att man postat...

Marcus E skrev:

Nexus86 skrev:

Som f.d. utvecklare kan jag säga att vBulletin (systemet som wF använder) är gjort så att mallar används för alla olika sidor. För att göra det enkelt används ofta samma mall för vanliga användare och moderatorer/administratörer. Därför kan man ibland se alternativ som man inte alltid har rättighet att använda.

Som medlem sedan ett tag tillbaka kan jag säga att det aldrig funnits där förut eller har det? :q

Det har funnit där hela tiden så det är inget nytt. Däremot har vi lagt till en text för att vägleda de som inte såg skillnad på redigeraknappen och citeraknappen tidigare.

SirPeter skrev:

Det har funnit där hela tiden så det är inget nytt. Däremot har vi lagt till en text för att vägleda de som inte såg skillnad på redigeraknappen och citeraknappen tidigare.

Skrev du i fel tråd eller förstår bara inte jag vad detta har med att radera att göra? ;)

Nej jag skrev i rätt tråd. Det du menar har funnit där hela tiden var svar på ditt förra inlägg.
Dessutom lade jag till att det som är nytt som har gjort nyligen är en tilläggstext på knappen Redigera för att visa tydligare vilken som är vilken.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

aasah skrev:

I en del av dem finns det tidsgränser inlagda. Exempel: Du kan redigera ditt eget inlägg inom X minuter. Skulle man inte kunna införa något liknande här?

Redigera går bra inom 5-6 minuter - obemärkt. Däremot kan du inte radera - så vitt jag vet.
Efter 5-6 minuter dyker den lilla söta texten upp "inlägget redigerades senast..."

Rikard skrev:

aasah skrev:

I en del av dem finns det tidsgränser inlagda. Exempel: Du kan redigera ditt eget inlägg inom X minuter. Skulle man inte kunna införa något liknande här?

Redigera går bra inom 5-6 minuter - obemärkt. Däremot kan du inte radera - så vitt jag vet.
Efter 5-6 minuter dyker den lilla söta texten upp "inlägget redigerades senast..."

Missförstånd!! Jag vet att jag kan redigera mina inlägg och jag menade inte att wF skulle införa en stopptid. Det var bara en intro till mitt andra stycke:

... Alltså att det skulle vara tillåtet att radera ett eget inlägg inom 15-20 minuter efter det att man skrivit det? Då skulle man kanske slippa inlägg av typen:
"Detta kan med fördel ignoreras". Oftast ser man ju hur fel man tänkt strax efter att man postat...

Eller om 15 minuter är för lång tid, säg inom 5-10 minuter i stället?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

aasah skrev:

:q Det är en klar fördel om man tänker igenom sina inlägg först. Det gör jag alltid och det blir ofta bra (okej att man gör fel ibland) ;)
Finns en fin liten knapp som heter förhandsgranska :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Kan man inte bara göra så att man kan ta bort sitt inlägg så länge det INTE finns något efterföljande inlägg?

muskot skrev:

Kan man inte bara göra så att man kan ta bort sitt inlägg så länge det INTE finns något efterföljande inlägg?

Svårigheten med det är att någon kan ju hålla på och formulera ett meddelande redan. Så länge ingen tryckt citera av vad man sagt OCH ingen svarat?

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)