webForumDet fria alternativet

Stavnings kontroll

Om webForum

6 svar · 595 visningar · startad av clown

Medlem sedan juni 2000126 inlägg
Frågan#1

Hej,

vet inte om det varit uppe förut, men en möjlighet att stavnings kontrollera sitt inlägg innan det skickas vore ju inte fel!

/Mvh Jonas

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Som dessutom känner av särskrivningarna... :OO

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Mr. N. skrev:

Som dessutom känner av särskrivningarna... :OO

Yupps, eller hur.. DET vore det ultimata scriptet.

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Re: Stavnings kontroll

clown skrev:

Hej,

vet inte om det varit uppe förut, men en möjlighet att stavnings kontrollera sitt inlägg innan det skickas vore ju inte fel!

/Mvh Jonas

Relativt enkelt:
Skriv ditt inlägg i ett ordbehandlingsprogram t.ex. Word. Då får du en stavningskontroll (om den är påslagen). Sedan när du är klar med det du skulle skriva, är det bara att klippa, sen klistra in här. Plättlätt. :) Tyvärr löser det inte sär-/hopskrivningar. :(

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Om inte annat kan man även trycka på "Förhandsgranska" och får då se inlägget hur det ser ut när man väl postat det.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Hmm.. Rätta mig om jag inte har exakt rätt nu, men jag tror bestämt att det finns nån form av enkelt script som man kan använda i kombination med textrutor som kollar stavning etc.. Även formatering av text finns.

Men sen om det är nödvändigt vet jag inte ;)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Nja, särskilt svårt att göra är det inte men det skulle kräva en rejäl lista med alla upptänkliga ord som ska kontrolleras. Sen skulle det slöa ned och belasta servern kraftigt.

Tycker att det vore bättre om folk helt enkelt lärde sig stava ist. ;)

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
141 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)