Som dessutom känner av särskrivningarna... :OO
Hej,
vet inte om det varit uppe förut, men en möjlighet att stavnings kontrollera sitt inlägg innan det skickas vore ju inte fel!
/Mvh Jonas
6 svar · 595 visningar · startad av clown
Hej,
vet inte om det varit uppe förut, men en möjlighet att stavnings kontrollera sitt inlägg innan det skickas vore ju inte fel!
/Mvh Jonas
Mr. N. skrev:
Yupps, eller hur.. DET vore det ultimata scriptet.
Re: Stavnings kontroll
clown skrev:
Hej,
/Mvh Jonas
Relativt enkelt:
Skriv ditt inlägg i ett ordbehandlingsprogram t.ex. Word. Då får du en stavningskontroll (om den är påslagen). Sedan när du är klar med det du skulle skriva, är det bara att klippa, sen klistra in här. Plättlätt. :) Tyvärr löser det inte sär-/hopskrivningar. :(
Om inte annat kan man även trycka på "Förhandsgranska" och får då se inlägget hur det ser ut när man väl postat det.
Hmm.. Rätta mig om jag inte har exakt rätt nu, men jag tror bestämt att det finns nån form av enkelt script som man kan använda i kombination med textrutor som kollar stavning etc.. Även formatering av text finns.
Men sen om det är nödvändigt vet jag inte ;)
Nja, särskilt svårt att göra är det inte men det skulle kräva en rejäl lista med alla upptänkliga ord som ska kontrolleras. Sen skulle det slöa ned och belasta servern kraftigt.
Tycker att det vore bättre om folk helt enkelt lärde sig stava ist. ;)