webForumDet fria alternativet

Guider/FAQ:S/Förteckningar

Om webForum

2 svar · 162 visningar · startad av clarkbones

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg
Frågan#1

Jag tycker ofta att det frågas liknande frågor. Många har då besvarats rätt väl tidigare. Oftast hittar man ju en del info genom att söka, men de funna trådarna är ju sällan heltäckande och resultatet av en diskussion. Som komplement tycker jag att vi skulle kunna skapa FAQ:s/ eller liknande för olika områden.

T ex borde det finnas en sammanställning av alla asp-felmeddelanden som IIS visar, en guide för hur man installerar en ny hårddisk, en guide för att bygga ett hemmanätverk. Det finns säkert femtio andra områden där det kan vara till hjälp. Det mesta infon finns redan på webforum, men är spridd i många olika trådar. De som kan mycket område kan ta ansvar för att sammanställa en guide. Naturligtvis skulle jag själv bidra...

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Tycker jag låter som en bra idé, fast jag tror att många av dessa "onödiga" trådar inte skulle behöva postas om man sökte innan man postar en tråd. Sökfunktionen är ju till för att användas. ;)

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Bra idé! Då går det snabbare att hitta det man söker och man kanske inte råkar missa något då sökfunktionen kan resultera i sådan ofantlig mängd svar.

Sökfunktionen är bra men detta kan vara ett bra komplement. Fast nog ganska tidskrävande för den som ska göra jobbet...

:)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)