Längst uppe i hörnet finns 4 st ikoner. En av dem är ny, går inte att klicka på, påminner om W95 och jag vet inte vad den står för. Vill gärna veta det.
Det är den här jag syftar på
r/ Höll man still över den så kom det visst fram något. Den visar lite info om datorn som inlägget skrevs på. Tråden kan låsas
På gamla inlägg (där http_user_agent inte registrerades) borde det stå "Finns ingen information om datorn registrerad" eller något liknande. På så vis slipper man undra vad ikonen betyder för de som inte vet.
Mozilla hugger av tooltipen lite tidigt. På Pace kan man t.ex. läsa fram till .NET CL... Sen klipps det av. (Antar att det ska stå client och nåt mer?) Peeer har en trevlig, kort useragent. :D
Skulle man kunna lösa det på nåt sätt? En liten popup med UA-stringen i om man klickar på symbolen t.ex. Funktionen kommer ju inte användas så megaofta, men den kan vara trevlig när man behöver den.
Mozilla hugger av tooltipen lite tidigt. På Pace kan man t.ex. läsa fram till .NET CL... Sen klipps det av. (Antar att det ska stå client och nåt mer?) Peeer har en trevlig, kort useragent. :D
Jo, Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; Q312461; .NET CLR 1.0.3705) för att vara exakt.
Visten med user agent försvinner när endast en viss längd visas.
I .NET-forumet kan det underlätta att se vilken .NET CLR version man kör (i mitt fall 1.0.3705), då slipper man ju fråga.
Vad jag menade var förståss inte att alla med långa useragents ska in och fiffla med dem så att de ska få plats, jag tänkte att man på något sätt kunde få reda på hela useragenten ändå, genom t.ex. en liten popup. Om problemet med att de huggs av finns i ie6 också kan jag gissa att det kan bli lite irriterande ibland att inte se slutet.
Dessutom var Paces tidigare idé med en förklaring på gamla inlägg rätt bra. Om nån orkar.. ;)
246 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849