webForumDet fria alternativet

Radbrytning eller begränsning i medlemsinfo

Om webForum

10 svar · 328 visningar · startad av SDCd

Medlem sedan jan. 2001795 inlägg
Frågan#1

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=59585

Kanske läge att begränsa lite?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Kanske läge att ersätta fritexten med valbara städer?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Kanske läge att ersätta fritexten med valbara städer?
Låter som en sund idé.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Det låter som en mycket dålig idé.

Att få med alla Sveriges (eller världens) städer i en valruta blir ett stort onödigt arbete. Dessutom kanske man vill använda annat än städer, som t.ex. stadsdelar (Södermalm) eller länder (Finland).

Om det måste vara en begränsning ska den vara satt till ett visst antal tecken istället.

Medlem sedan jan. 2001795 inlägg

Ställer mig på Marcus E:s sida så det blir 2-2 :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Marcus E skrev:

Om det måste vara en begränsning ska den vara satt till ett visst antal tecken istället.

Precis som jag föreslog när jag märkte detta i september med andra ord.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Marcus E skrev:

Att få med alla Sveriges (eller världens) städer i en valruta blir ett stort onödigt arbete. Dessutom kanske man vill använda annat än städer, som t.ex. stadsdelar (Södermalm) eller länder (Finland).

Jag förstår att man inte kan få med alla småstäder, byar, orter osv. Det är en klar nackdel. Men, i gengäld så blir det lättare för, den som vill, att kolla vilka som kommer ifrån samma stad - med felmarginalen inräknad.

Vi har ju de som i dagsläget skriver stadsnamnen "fel", skriver städernas smeknamn m.m. vilket leder till kaos... ;)

Nej, fram för en lista, om än den har sina begränsningar. Kan det sedan kompletteras med en medlemssökning per stad så tror jag att vi har ett bättre underlag för framtida lokala wF-träffar. :)

Medlem sedan nov. 2002302 inlägg

Bara Uppsala och Ludvika är med så är jag nöjd :e

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jag är inne på Marcus linje, begränsa antalet tecken. Jag har sett flera personer som sitter i USA och skriver på wF och de skriver gladeligen ut vilken stad de är i - sådant är kul!

Precis som jag föreslog när jag märkte detta i september med andra ord.

Vad jag har fått veta så har ingen någon "skyldighet" att svara/kommentera på frågor i Tips & förslag-forumet, vilket kan innebära att man ger tips i onödan.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Pace>> Som du troligtvis mycket väl vet så var det inte här jag nämnde det eftersom du själv skrev i samma tråd.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Du har rätt, det är lätt att blanda ihop forumen när de används för samma sak på olika ställen... Vet dock inte vad jag skrev där så det kan jag inte yttra mig om.

Men för övrigt så menade jag detta Tips & förslag-forumet, även om det kanske inte gällde dig i det här fallet.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)