Vore det inte bättre med ett forum för Läxhjälp isf eftersom det är troligtvis det som det skulle behandla till största delen?
Hej, jag tycker det ska finnas ett naturvetenskapligt forum också. Där man kan diskutera fysik, kemi, matematik m.m.
10 svar · 266 visningar · startad av pimme
Hej, jag tycker det ska finnas ett naturvetenskapligt forum också. Där man kan diskutera fysik, kemi, matematik m.m.
Vore det inte bättre med ett forum för Läxhjälp isf eftersom det är troligtvis det som det skulle behandla till största delen?
Nej, tror att det skulle kunna bli en del vettiga diskussioner med. Ett forum för läxhjälp skulle ju behandla en hel del annat än naturvetenskap med. Dessutom om nån behöver hjälp med nånting så kan det ju bli en fördjupad diskussion om den frågan m.m.
Är nog isf mer inne på SirPeters linje, enbart naturvetenskap är för smalt för ett eget forum med tanke på hur många trådar som postas angående detta.
Jörgen HP skrev:
Är nog isf mer inne på SirPeters linje, enbart naturvetenskap är för smalt för ett eget forum med tanke på hur många trådar som postas angående detta.
Naturvetenskap är knappast ett smalt ämne.
Och om det postas få trådar i detta ämnet så är det väl inte så konstigt i och med att det inte finns nåt rent naturvetenskapligt forum.
Det handlar ju inte om hur stort ett visst ämne är utan hur stort behovet av ett eget forum är baserat på hur många trådar det finns om det.
Kan du hitta ett trettiotal (eller fler helst) rena naturvetenskapstrådar på wF så kan det vara aktuellt för ett eget forum misstänker jag.
Jag orkar inte leta igenom hela webforum efter naturvetenskapliga trådar. Som jag sa innan så kan det låga antalet naturvetenskapliga trådar förklaras med att de inte hör hemma nånstans?
pimme skrev:
Jag orkar inte leta igenom hela webforum efter naturvetenskapliga trådar. Som jag sa innan så kan det låga antalet naturvetenskapliga trådar förklaras med att de inte hör hemma nånstans?
Det är därför det finns övrigt-forum samt ett café. :)
Trådar som inte hör hemma någonstanns platsar ju i café webforum så de ligger väl där då.
jahapp, jaja. ja sa bara va ja tyckte.
Det är bra att du gör det, det är ju på så sätt det kan ske förändringar.