Re: Ändringar som hade uppskattats
ps skrev:
Kunna filtrera bort vissa forum i ovanstående vy.
Den hade jag gillat (fiskar aldrig t.ex.)...
:)
5 svar · 406 visningar · startad av ps
Några småändringar som jag tycker hade förbättrar ett redan bra strukturerat forum...
1.
Kunna ställa in hur många trådar som ska visas på startsidan, och som sparas så man inte måste ändra det varje gång man kommer dit.
2.
3.
Kunna få ICQ-mess istället för mail vid "bevakning av tråd"
Kan hända att man redan kan göra nån av inställningarna, men då har jag missat det.. :)
Re: Ändringar som hade uppskattats
ps skrev:
Den hade jag gillat (fiskar aldrig t.ex.)...
:)
1. Det finns tydligen på "att-göra-listan" redan. Hur det går vet jag dock inte.
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=50894
3. Finns som förslag, både för de som har ICQ och de som har MSN.
1. Jag tycker nog att det är bra som det är beroende på att jag uppfattar förstasidan som en av de mest processorkrävande sidor vi har och eftersom vi har begränsat med resurser.
Rikard skrev:
1. Jag tycker nog att det är bra som det är beroende på att jag uppfattar förstasidan som en av de mest processorkrävande sidor vi har och eftersom vi har begränsat med resurser.
Den förändringen kräver endast att en (1) SQL-fråga modifieras och innebär inte att mer resurser går åt.
Det ni borde rikta in er på i så fall är att ta bort statistiken från förstasidan samt antalet PM man har i sin inkorg. Dessutom är showthread.php den mest traffikerade sidan således den som görs mest databasanrop, och således den som kräver mest resurser - inte index.php.
Håller med Pace på första.. borde inte kräva så mycket mer processorkraft.
Nån som vet om det är på G (1,3) eller om det än så länge bara står på listan?