webForumDet fria alternativet

Fel vid avregistrering...

Om webForum

11 svar · 356 visningar · startad av Brian

Medlem sedan sep. 2001502 inlägg
Frågan#1

Citat från wF FAQ:

Kan jag avregistrera mig?...Vill man inte längre besöka webForum så kan man helt enkelt strunta i det och vill man säkerhetställa att ingen annan kommer åt sina uppgifter, så gör följande:

Gå in i din kontrollpanel och välj Min profil
Radera samtliga uppgifter.
I fältet för e-postadress anger du inaktiv@webforum.nu

Gör man enligt ovan får man upp meddelandet: "Det finns redan en användare med den e-postadressen. Alla registrerade medlemmar måste ha unika e-postadresser. Om du redan är registrerad men har glömt ditt lösenord, klicka här."

I den citerade texten skulle jag även vilja byta ut "...kommer åt sina uppgifter..." mot "...kommer åt dina uppgifter..." :h

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Du ska alltså lämna wF? :l (som det verkar)

Men bra uppmärksammat!

Du ska alltså lämna wF? (som det verkar)

Nu ska vi inte gå händelserna iförväg :)
Jag har endast konstaterat att funktionen inte tycks fungera, alt. att beskrivningen är otydlig :)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jo, lite fel i texten :p
Vore dumt om en avregistrerade sej och sedan kan ingen längre komma åt sina egna uppgifter :)

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Försvinner alla inlägg också om man skulle avregistrera sig???

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Man avregistrerar ju sig inte.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Inläggen försvinner icke.

Man avregistrerar ju sig inte.

Citat från FAQ-sidan: "...Observera att du inte kommer att kunna logga in mer på webForum med ditt namn efter detta..."

Har tolkat det som att användarnamnet blir inaktiv för alltid, och att det inte finns någon möjlighet att aktivera kontot efter denna åtgärd, och att det handlar om en definitiv avregistrering?

Rent tekniskt så spärrar man sitt eget nick & gör att ingen annan kan regga det. Det är alltså inte frågan om en funktion där man raderar sitt konto + inläggen.

Rent tekniskt så spärrar man sitt eget nick & gör att ingen annan kan regga det. Det är alltså inte frågan om en funktion där man raderar sitt konto + inläggen.

Men enligt FAQ:n så kan man inte återaktivera sitt användarnamn, utan det blir inaktivt för "alltid"?

Brian skrev:

Men enligt FAQ:n så kan man inte återaktivera sitt användarnamn, utan det blir inaktivt för "alltid"?

Ja, så är det.. Har jag sagt annat?

Ja, så är det... Har jag sagt annat?

Det vara bara en fundering som jag hade, eftersom tid tidigare svar öppnade för tolkningar :)

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)