webForumDet fria alternativet

Relaterat - länkar

Om webForum

14 svar · 368 visningar · startad av SDCd

Medlem sedan jan. 2001795 inlägg
Frågan#1

Kanske bara jag som är kortsynt, men jag hade inte sett de relaterade länkar som finns högst upp i C++ forumet.
Jag tycker att en tydligare placering av dessa vore på sin plats. När man väl hittat dem är de väldigt matnyttiga.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Anledningen att du inte sett de tidigare är för att det är en funktion som infördes nyligen. Det är bara ett par moderatorer som har angett länkar, men alla kan göra det.

Om du har ett förslag på en bättre placering är du välkommen att framföra det.

Ett mycket bra initiativ!
Mitt förslag är att man flyttar dessa länkar under användar/moderator inforaderna och lägger lite luft mellan dessa.

På så sätt kommer länkarna lite närmare trådarna, samtidigt hålls de isär från annan info och kan dessutom utökas över hela skärmbredden.

Provade ditt förslag. Var det så som du hade tänkt dig?

Mycket bättre tycker jag.
Man kan öka avståndet ännu mer så att de relaterade länkarna hamnar närmare trådarna än användar och moderatorinformationen

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Skulle man inte kunna göra som i wF1 och ha länkarna i en select-box? Jag tror att de skulle synas lite bättre och ta lite mindre plats då.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Håller med Web-Tor, dom var kalas!

Men det tycker inte jag eftersom jag starkt ogillar länkar i select-rutor.

Det är inte meningen att det ska vara många länkar, utan bara de viktigaste. Vill man ha många länkar kan man lägga dem i ett eget inlägg.

Många och många det är väl huvudsakligen för att det ska synas bra.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Nej, det ska vara överskådligt, precis som det är nu. Har man många länkar lägger man det ju i en FAQ och sedan gör en relaterad länk till den. Simpelt.

Medlem sedan feb. 20012 412 inlägg

Web-Tor skrev:

Skulle man inte kunna göra som i wF1 och ha länkarna i en select-box? Jag tror att de skulle synas lite bättre och ta lite mindre plats då.

Jag tycker det är en ypperlig idé, skulle bli bättre.

Marcus E skrev:

Men det tycker inte jag eftersom jag starkt ogillar länkar i select-rutor.

Förhoppningsvis görs det som är bäst för wF och dess medlemmar, och inte vad enskilda personer gillar eller ogillar. ;)

Jörgen HP, klockrent.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Håller med Jörgen på sista punkten, m.a.o. - länkarna stannar. ;)
Förresten så är ju wF en envåldshärskande demokrati. §e

Jörgen HP skrev:

Förhoppningsvis görs det som är bäst för wF och dess medlemmar, och inte vad enskilda personer gillar eller ogillar. ;)

För det första var det bara min åsikt om hur jag vill ha det. För det andra anser jag att detta är bäst för wF. För det tredje vet du inte hur många procent som anser att det är bättre med valrutor.

Om du vill ha det som du vill kanske du ska betala en person som gör det så.

Medlem sedan feb. 20012 412 inlägg

Marcus E skrev:

Jörgen HP skrev:

För det första var det bara min åsikt om hur jag vill ha det. För det andra anser jag att detta är bäst för wF. För det tredje vet du inte hur många procent som anser att det är bättre med valrutor.

Jag har inte sagt att selctlistor är det wFs medlemmar vill ha, det är din egen tolkning Marcus. Jag har däremot sagt att det som är bäst för wF och dess medlemmar bör införas, oavsett vad enskilda personer tycker.

Macus E skrev:

Om du vill ha det som du vill kanske du ska betala en person som gör det så.

Att utveckla wF trodde jag var jag var utvecklarnas uppgift. Men jag kan ha missuppfattat saken. Vill inte utvecklaren genomföra en eventuell ändring, då tycker jag att denna person bör tänka över sitt uppdrag som utvecklare, och ställa sig frågan om man vill sitta kvar.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)