webForumDet fria alternativet

Ekonomi och aktier

Om webForum

28 svar · 849 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Varför finns det inget ekonomi forum där man kan fråga om skatter, avdrag, deklaration, aktietips m.m.

Tror att det kan finnas ett ganska stort intresse för det, eller?

Medlem sedan sep. 2001502 inlägg

Vi är allt för många som har haft denna åsikt allt för länge.
Kan bara instämma i din åsikt, och hoppas att wF snart startar upp ett ekonomiforum.

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=44246

Mvh,
Brian

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Jupp.. jag vill också ha ett ekonomi-forum.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Samma här!

Fast jag tror nog på idéen att omformulera ett befintligt forum, t ex "Kontorsprogram" till "Ekonomi och kontorsprogram". De hänger ju allt som oftast ihop numer.

Fast jag tror nog på idéen att omformulera ett befintligt forum, t ex "Kontorsprogram" till "Ekonomi och kontorsprogram". De hänger ju allt som oftast ihop numer.

Fast kontorsprogram omfattar väl även program som LotusNotes, Word och Outlook? Tror det är bättre med ett renodlat ekonomiforum där man enbart diskuterar ekonomiska frågor?

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

IT-Juridik = Juridik & Ekonomi, kanske?

Då kan man även diskutera ekonomisk brottslighet. :)

Verkar som det finns ett intresse för ett ekonomi forum i alla fall. skulle vara kul och se vad Kjell tycker.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Marcus E skrev:

Då kan man även diskutera ekonomisk brottslighet. :)

Jo, så menade jag förstås. :e

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Marcus förslag gillar jag. Då framgår också tydligt att det ska vara it-relaterat. IT-relaterad brottslighet, ekonomi och juridik kan lätt bli olika aspekter i en diskussion om V&S domänstrider t.ex.

Skattefrågor och IT-aktier? :OO

Hmm.. det är störande med flyttade trådar i listningen. Verkar som det behövs ett Temp-forum att skapa trådar i när man är osäker eller vill att moderator ska bedöma vilket forum som ger bäst respons.

...Då framgår också tydligt att det ska vara it-relaterat....

Tycker vi ska ha ett renodlat ekonomiforum, där vi kan diskutera aktier, fonder, deklaration, skatter och avdrag m.m. Tycker inte att vi ska ha ett ekonomiforum där vi enbart diskuterar ekonomiska frågor som är IT-relaterade.

Tycker inte att vi ska blanda ihop ekonomiska frågor med IT-juridik eller kontorsprogram, då dessa ämnen är helt skilda från varandra.

joser skrev:

Då framgår också tydligt att det ska vara it-relaterat....

Det var inte meningen. Vad jag menade var att IT-delen från IT-Juridik skulle försvinna och att också ekonomi skulle diskuteras där.

Brian skrev:

Tycker inte att vi ska blanda ihop ekonomiska frågor med IT-juridik

Jag tycker ekonomi och juridik har en del gemensamt. Det är bättre med ett välbesökt forum som behandlar flera ämnen än ett glesbesökt forum som bara behandlar ekonomi.

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Marcus E skrev:
Vad jag menade var att IT-delen från IT-Juridik skulle försvinna och att också ekonomi skulle diskuteras där.

Håller med igen. :p Men då ska det såklart flyttas till Diverse forum - Debatt, eller kanske Diverse forum - Övrigt.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Mycket på en gång...

Marcus E skrev:

Ett ord: nej!
IT-juridik har jag koll på (tack vare kurser på högskolan) men ekonomi och hela juridikområdet ligger långt utanför min kompetens som moderator att hålla koll på.

Brian skrev:

Tycker inte att vi ska blanda ihop ekonomiska frågor med IT-juridik eller kontorsprogram, då dessa ämnen är helt skilda från varandra.

Halleluja!

Marcus E & joser skrev:

Jag tycker ekonomi och juridik har en del gemensamt. Det är bättre med ett välbesökt forum som behandlar flera ämnen än ett glesbesökt forum som bara behandlar ekonomi. - Men då ska det såklart flyttas till Diverse forum - Debatt, eller kanske Diverse forum - Övrigt.

Personligen anser jag att det skulle innebära dödsstöten för IT-juridik som ett forum för IT-relaterade frågor. Om det hamnade i Diverse tror jag folk skulle uppfatta andemeningen som ett forum för hyrestvister, bolagsfrågor och p-botsbeivrande - själva IT-biten tror jag skulle mer eller mindre falla bort iom att det ligger i just Diverse som inte är så webbinriktat direkt... :l

Verkar som om diskussionen stannat upp. Jag vill ha ett rent ekonomiforum. Vem ordnar det eller svarar på frågan om vi ska ha ett sådant forum?

Forumledarna. Skicka ett e-post till forumledare@webforum.nu och be snällt. :)

Vem bestämmer om ett nytt forum ska skapas

Forumledarna.

Har skickat ett mail till dem men de svara ju aldrig i denna tråd.
Blir det ett ekonomiforum eller inte?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Rikard skickade ett svar till dig, där han gjorde gällande att han inte har mycket tid för wF den närmaste tiden, så vi har inte hunnit diskutera saken än.

Så: kanske, kanske inte, men tjat stärker inte kursen, om man säger så. ;)

Mvh,

Rikard skickade ett svar till mig där han tackade för att jag upplyste honom om viktiga trådar. Han sa också att han skulle titta på tråden. Då trodde jag han skulle ge ett svar.

Jag förstår att många har jobb och annat att sköta och att webforum tar upp väldigt mycket tid för moderatorer, utveklare och forumledare. Jag är jätte tacksam för alla som jobbar idellt och gör webforum till vad jag skulle vilja säga sveriges bästa forum Men anledningen till att jag tjatar är för att jag tycker webforum borde ha ett ekonomiforum.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)