Bra fråga! Dem som "vistas i tråden..." kanske inte läser den, utan bara kolla på ev. bilder :OO
På sidan online står det "Läser tråden xxxx" och på vissa "Vistas i tråden xxxx". Vad är skillnaden undrar jag. :)
6 svar · 434 visningar · startad av LAMP
På sidan online står det "Läser tråden xxxx" och på vissa "Vistas i tråden xxxx". Vad är skillnaden undrar jag. :)
Bra fråga! Dem som "vistas i tråden..." kanske inte läser den, utan bara kolla på ev. bilder :OO
Peeer skrev:
Men hur avgör skriptet om jag som användare läser den eller gör något annat. Jag vet ju knappt själv vad jag gör. :e
LAMP skrev:
Peeer skrev:
Men hur avgör skriptet om jag som användare läser den eller gör något annat. Jag vet ju knappt själv vad jag gör. :e
Ännu en bra fråga! Svar saknas! :D
du vet dagens teknik kan man göra mycket med ;)
Hör och häpna, här kommer en vetenskaplig förklaring.
Du kan läsa tråden på två olika sätt. Antingen genom att ange trådnummer (threadid) eller genom att ange inläggsnummer (postid) i adressfältet. När du läser en tråd använder du threadid och när du har postat ett inlägg eller redigerat ett inlägg använder du postid.
På online-sidan visas informationen utifrån vilken adress du använder.
threadid = vistas
postid = läser
Detta är givetvis konstigt och vistas kommer troligen att bytas ut till läser, så att det inte blir någon skillnad.
Nu när ni vet, behöver ni inte undra mer. ;)
Tack Marcus, nu kan jag sova gott inatt. :D