Jag har aldrig sett en fråga som handlar om knyppling så jag förstår inte varför det skulle behövas ett eget forum för detta?
Bil forum?
38 svar · 2 087 visningar · startad av KoTTeN · sida 2 av 2
Frågan, av KoTTeN
Skulle inte ett forum att diskutera bilar, mc och motorer något? Tycker jag iallafal skulle vara toppen. :q
Läs frågan i sin helhet →Anledningen står i citatet ovan och nedan:
Ofta är det så när man inte hittar ett forum man letar efter, söker man sig till andra ställen
LAMP »
Starta du ett knypplingsforum. För du mer än 10 inlägg på ett halvår så bjuder jag på öl. :birp
Web-Tor skrev:
LAMP »
Starta du ett knypplingsforum. För du mer än 10 inlägg på ett halvår så bjuder jag på öl. :birp
Det var bara en exempellista på forum som kan startas. Och flertalet av dem tror jag hade fått minst lika stor aktivitet som både ett motorforum och vissa existerande forum.
Det jag blir så jävla trött på är att det råder en enorm moment 22, en idé avslås med en viss motivering. Sedan godkänns nästa trots att det råder ett likvärdigt förhållande mellan ideerna.
Jag sökte lite här på tips. Senast skapades en röstning om det, då blev resultatet:
Vill vi ha ett "Motor & MC"-forum?
Ja! 3 stycken röster, vilket ger 12.50%
Nej! 14 stycken röster, vilket ger 58.33%
Varför? 7 stycken röster, vilket ger 29.17%
Det låga deltagandet ser jag enbart som ett bevis på minimalt intresse.
LAMP skrev:
Håller med, då vräker vi på ordentligt. Önskelista på forum som ska skapas, så att vi inte missar någon intressegrupp.
Jag väntade bara på att någon (LAMP) medvetet skulle missförstå mig.
Det handlar väl inte om hur många trådar om motorrelaterade frågor det finns i cafét, utan om det finns tillräckligt med intresse för det.
Precis! Röstningen ovan visade ju precis hur lite intresset är. ;)
Precis! Röstningen ovan visade ju precis hur lite intresset är.
Jag kunde bara räkna till 24 personer som röstade. Är inte medlemmarna på wF fler än så? Var röstningen placerat på ett sådant ställe att den syns för så många som möjligt?
12,5 % av 4000 är ju en del :)
KoTTeN skrev:
12,5 % av 4000 är ju en del :)
Va? Var får du 12,5 % ifrån? Jag får det till sex promille.
Pace skrev:
Precis! Röstningen ovan visade ju precis hur lite intresset är.
Jag kunde bara räkna till 24 personer som röstade. Är inte medlemmarna på wF fler än så? Var röstningen placerat på ett sådant ställe att den syns för så många som möjligt?
Nje. det är 326 som läst tråden. Så fler än 24 personer har haft möjligheten. Det är väl inte svårare än att kjell kör en röstning på 1:a sidan. Är det fler än 50% av wFs medlemmar som önskar ett motorforum, så shoot.
Nje. det är 326 som läst tråden.
Det är sidvisningar, inte antalet som läst den. Folk brukar i regel titta in på ställningen lite då och då.
Är det fler än 50% av wFs medlemmar som önskar ett motorforum, så shoot.
Bra tumregel, verkligen! :l
Hm, jag vill bara påminna om att webForum faktiskt inte är ett demokratiskt forum - utan i det här fallet ligger det på forumledarna eller möjligtvis Kjell att ta beslut om nya forum. :)
Är det fler än 50% av wFs medlemmar som önskar ett motorforum, så shoot.
Jag kan lova dig att 50% av wFs medlemmar aldrig är inne på wF.
Du skulle kunna starta omröstningen: "Ska vi ha kvar några forum på wF?" och ändå inte få 50% av wF-medlemmarna att rösta. ;)
Jaha eftersom jag inte fick ett svar förut under semestern så tänker jag ställa samma fråga igen nu när Kjell och diverse forumledare förhoppningsvis är tillbaka.
KoTTeN skrev:
Skulle inte ett forum att diskutera bilar, mc och motorer något? Tycker jag iallafal skulle vara toppen.
Som motsägning att det inte skulle bli någon aktivitet i ett motor forum kan jag bara hänvisa till Café WebForum där ”Moppe fråga” av Tomas W diskuteras.
Jag är en av dem som gärna ser ett motor-forum här på wF.
Vill gärna snacka med likasinnade motorfantaster här. :birp
Själv kör jag Pontiac Firebird -68
Hm, jag vill bara påminna om att webForum faktiskt inte är ett demokratiskt forum - utan i det här fallet ligger det på forumledarna eller möjligtvis Kjell att ta beslut om nya forum.
Har jag nämnt att jag går att muta? ;)
Skämt åsido. Det slutgiltiga beslutet ligger hos Kjell, men visst har vi ett och annat att säga till om eftersom det åligger mig och @nders att tillsätta moderatorer för det forumet.
Personligen har jag inget emot att webForum utökas med ytterligare ett forum - ett motorforum. Men, det står inte högst upp på min prioriteringslista just nu, särskilt inte som @nders är på semester. :)
Påminn mig om en vecka när @nders är tillbaka.
Vidare, en av de viktigaste faktorerna i beslut likt detta är att resultatet blir att det forumet i sådant fall "lever" - att det postas inlägg i forumet. Vår tidigare rensing bland webForums forum, den som skedde i samband med konverteringen till vBulletin baserades i mångt och mycket på vilka forum som var levande och vilka som var "döda". Det finns även idag forum vi funderar på att slå ihop just p.g.a. att aktiviteten i forumen är för låg.
Min huvudinriknting är: hellre färre forum med mycket postningar än många forum med få.
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Ett motorforum här tycker jag låter som en bra idé. Men det är värt att nämna att det redan finns ett motorforum: https://www.motorforum.nu
Välkommen i spelet Ulf!
I det andra inlägget så konstaterade SirPeter att motorforum.nu finns. Det finns även en hel del andra motorforum på nätet.