Skulle inte ett forum att diskutera bilar, mc och motorer något? Tycker jag iallafal skulle vara toppen. :q
Bil forum?
38 svar · 2 087 visningar · startad av KoTTeN
Finns tillräckligt med inaktiva forum redan. :)
ja men motorforum är ju inte wF! :q §jr §e
Men varför finns det ett PHP-forum på wF? phpPortalen finns ju.
Varför finns det ett ASP-forum? aspSidan finns ju.
Varför finns det ett grafikforum? Grafiskt forum finns ju.
o.s.v...
Jag tycker att det räcker med forum rubriker här på wF :)
Web-Tor>> Alla de forumen är IT-relaterade, det är inte ett forum om bilar. ;)
SirPeter skrev:
Web-Tor>> Alla de forumen är IT-relaterade, det är inte ett forum om bilar. ;)
Foto & Film » fotosidan.se
Spel » spelforum.nu
Friluftsliv » utsidan.se
Politik » exilen.nu
Musik » punkten.se
Mat » livsmedelssverige.org
o.s.v...
Web-Tor>> Okej, jag ger mig men jag är ändå inte för ett bilforum här. Det skulle inte räcka med bara ett forum för allt som har med motorer att göra misstänker jag.
LAMP är emot ett motorforum för att han tror att det skulle bli för låg aktivitet och SirPeter är emot det för att det skulle bli för hög aktivitet?
Web-Tor>> Det sa jag aldrig. Jag skrev att det inte skulle räcka med bara ett forum för att det finns för mycket olika typer av saker som handlar om motorer och det skulle bli rörigt att ha allt i ett forum förmodar jag.
Om det kommer ett bilforum så kommer de som vill prata om motorcyklar att vilja ha ett med och därefter de som vill prata mopeder, kanske även gocart, rc och F1 med tiden.
I ”Friluftsliv” pratar en del om bergsklättring och andra om djuphavsfiske.
I ”Sport & idrott” pratar vissa om frisbeegolf och andra om fotbollshuliganer.
Vad spelar det för roll om diskussioner om mopeder och F1 hamnar i samma forum?
Eftersom det inte är första gången som en medlem efterfrågar ett bilforum så borde det ringa en klocka någon stans. :q
Jag är varken för eller emot ett bilforum, knyppelforum eller vilka önskemål som än kan tänkas dyka upp. Däremot tycker jag inte att det finns någon anledning att införa nya forum, speciellt i Diverse, innan behovet finns.
Cafét är ju till för att posta trådar som inte passar i något annat forum, och blir det många trådar med diskussioner om bilar (eller vad det nu kan vara) kanske man kan tänka sig att starta nya forum. :)
hypatia »
Hade det funnits ett bil/motor-forum på wF så hade jag använt det. I dagsläget vänder jag mig till andra webbplatser för att diskutera detta. Trist tycker jag. :l
Du kanske har rätt i att det finns ett behov av ett bil/motorforum här på wF, Web-Tor. Om man tänker efter har ju sådana trådar, så gott som alltid, hållits seriösa och engagerat ganska många medlemmar.
Varför inte? :)
hypatia skrev:
Cafét är ju till för att posta trådar som inte passar i något annat forum
och hur ofta håller sig samtalsämnet till rubriken i det forumet? :h
Sico skrev:
hypatia skrev:
Cafét är ju till för att posta trådar som inte passar i något annat forum
och hur ofta håller sig samtalsämnet till rubriken i det forumet? :h
Men det är ju wFs (diverse forum) typiska karaktär, tramsa sönder så många trådar som möjligt. ;)
Jag tycker som hypatia skrev i ett inlägg ovan. När cafeet svämmar över av motorfrågor, då är det dax för ett eget forum. Tills dess, diskutera i cafeet. Minns jag inte fel så har detta förslaget varit uppe i "tips" för inte allt för länge sedan.
Det har kommit förslag på massor av forum som avslagits med ovanstående motivering (för låg frekvens av inlägg), då bör denna rimligen gälla nu också. Men vem vet, nu råkar personer i staff vara motorintresserade, då blir det kanske ett motorforum. ;)
Varför inte testa? Funkar det inte efter några månader så kan man väl ta bort det igen?
De finns ju trots allt 4000 medlemmar, så ett tio tal borde väl vara intresserade av att diskutera motorer? :q
Jag tycker det är uselt att det inte skapats ett motorforum tidigare! Och jag håller med Web-Tor på hans punkter (även om jag själv inte finner något intresse för det så finns det ju andra än mig).
hypatia skrev:
Däremot tycker jag inte att det finns någon anledning att införa nya forum, speciellt i Diverse, innan behovet finns.
Som sagt, det har varit på tal innan (både forumet och en hel del inlägg) och jag tror absolut ett sådant forum skulle höja kvalitén ytterligare.
hypatia skrev:
Cafét är ju till för att posta trådar som inte passar i något annat forum, och blir det många trådar med diskussioner om bilar (eller vad det nu kan vara) kanske man kan tänka sig att starta nya forum.
Ofta är det så när man inte hittar ett forum man letar efter, söker man sig till andra ställen (m.a.o. inte cafét). Och webForum tycks ju har samlat det mesta på samma ställe, så varför skulle det inte få finnas ett motorforum?
Annars kan vi lägga ned Foto & film eftersom jag också har ett filmforum.
Ofta är det så när man inte hittar ett forum man letar efter, söker man sig till andra ställen (m.a.o. inte cafét). Och webForum tycks ju har samlat det mesta på samma ställe, så varför skulle det inte få finnas ett motorforum?
Håller med, då vräker vi på ordentligt. Önskelista på forum som ska skapas, så att vi inte missar någon intressegrupp.
* Skol- och studieteknik forum
* Sex och samlevnad
* Hus och hem
* Ekonomi och börs/aktie
* Oljemålning och akvarell
* Knyppling
* Historia indelat i två, sveriges och övriga världens
* Framtidsforum, diskussioner hur världen ser ut om x antal år.
* Webrelarerat javaforum
* Köp och sälj
* Djur och natur (då slipper vi ko-frågorna i cafeet)
* Hälsa och friskvård
det finns säkert fler forum som någon är intresserad av.