webForumDet fria alternativet

WAP version av WF?

Om webForum

38 svar · 1 530 visningar · startad av Fv02

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg
Frågan#1

ja, varför inte? är detta möjligt? vore urkul att läsa/skriva genom sin mobil om man har otroligt jävla tråkigt, har sett en del andra forum ha detta.

Medlem sedan juli 2002268 inlägg

Bra id'e

Ja det måste ju gå. WAP e ju inte så jättesvårt att fixa tror jag..............eller så kan man fixa en funktionen där man kan SMS:a in trådar/inlägg och läsa trådar genom SMS. :stud :i

sms låter lite overkill, men wap kompitabelt wf tror jag på...
sms verkar lite för ghetto, man får dra en gräns :(

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Tja, Fv02 är välkommen att hjälpa till att skapa WML-sidor av de hundratals sidor som måste skrivas om... :OO ;)

Det är ett oerhört stort jobb som känns onödigt att lägga tid på. Det är inte många av de snart 4000 medlemmarna som skulle använda denna WAP-tjänst, är min gissning.

om jag bara va haj på asp eller php hadde jag hjälpt till :)

är det så jäkla mycket att ändra då? man behöver ju endast göra det nödvändigaste...

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Jag vet inte så mycket om WAP, men jag tror det kan räcka med att skapa en ny mall.

Det är i så fall ett ganska enkelt jobb, men jag kan ha fel.

jag tror marcus har poäng

.......

Om det bllir svårt att göra om alla trådar o sånt som redan finns så kan ju det vara ett speciellt wapforum där det bara publiceras i mobilen.....

trådar? är väll "bara" att fixa en wml mall?

Fv02 skrev:

om jag bara va haj på asp eller php hadde jag hjälpt till

Man behöver inte vara haj på ASP eller PHP, all HTML finns lagrad i separata filer - det är "bara" dessa som behöver ändras.

Marcus E skrev:

Jag vet inte så mycket om WAP, men jag tror det kan räcka med att skapa en ny mall.

Du vet ju hur många mallar det handlar om här på webForum, och alla dessa måste uppdateras till WML. Så du har alltså fel i att det är ett enkelt jobb... ;)

ok :(

Sörj icke. Förut pratades ju om en tävling för ny design av wF, om den kommer att genomföras kommer ju HTML-filerna att släppas fria - och då får du din chans att omvandla det till en WML-version. :)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

det finns mjukvara som automatiskt gör om HTML till WML (///) den är inte billig och kräver ganska mycket .... ta en titt på http://www.esato.com/web/ deras forum kan man använda från en WAP/WML terminal dock vet jag inte om dom använder samma system som oss på wF.

[.red]

Självklart skulle en WAP/WML sidan vara toppen.. !!

Men alltså.....

Ni kan ju alltså ha ett Separat wapforum.........Ni börjar om från bärjan liksom.........med mall.............då behöver man inte konvertera alla sidor som redan finns. :l

hur roligt är det? bläää

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Ett eget gränssnitt hade varit schysstast. Där man tar bort all onödig funktionalitet. Kan i stort sett bara läsa och skriva inlägg. :)

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

en bra idee

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Jodå, en riktigt bra idé.

Tror dock inte jag kommer använda det, men det är en bra idé. Förhoppningsvis finns det ju folk som vill använda det också, men det är nog som SPiN säger, inte många kommer använda den tjänsten, om den kommer.

Medlem sedan mars 2002777 inlägg

Kul idé, men jag tror inte denna nya funktion överväger arbetet som krävs för att skapa den. Jag tror att användandet är för litet.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

En annan idé PAPP version av wF! ;)

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)