Väldigt mycket OT... fast ändå inte :)
Jag gillar ditt citat
" Rom skapade inte sitt stora rike genom att ha möten, de gjorde det genom att döda alla som var emot dem"
topic:
En mycket bra idé! :)
7 svar · 459 visningar · startad av Bendro
Med hänvisning till en diskussion i ASP-forumet vill jag lägga upp följande förslag/fråga för bemötande.
Det finns vissa frågeställningar som återkommer ständigt och dessa hänvisas idag till att söka. Skulle det inte vara mer produktivt att skapa en FAQ för de vanligast ställda frågorna inom varje kategori och hänvisa dit istället? Det skulle ju med tiden bli ett mycket värdefullt referensbibiliotek. Exakt hur strukturen skulle se ut och hur det skulle administreras har jag inget förslag på idag...är mest intresserad av att se ifall det är fler som tycker idén i sig är bra.
Väldigt mycket OT... fast ändå inte :)
Jag gillar ditt citat
" Rom skapade inte sitt stora rike genom att ha möten, de gjorde det genom att döda alla som var emot dem"
topic:
En mycket bra idé! :)
Jo, FAQ är viktigt. Det finns med på vår todo-list som varit klistrad här i forumet i några veckor. http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=41536
Det finns mycket som ska göras, men vi har bara inte riktigt kommit dit än.
Redigering: vår i detta fallet betyder forumledarnas. :)
Mvh,
Tack för svaret @nders, jag var tyvärr inte up to date när det gäller att läsa protokollen från era möten.
Det är ok.
Jag kan meddela också att jag håller på att skissa på en FAQ för ASP / VBScript. :)
Mvh,
:) :) :birp
Jag skulle säkert vara till mer besvär än nytta, men för den goda sakens skull ställer jag mig själv till förfogade om det skulle vara så att lite hjälp skulle underlätta arbetet :)
Mich auch!
Jag ser gärna att det kommer upp lite FAQ:er med värdefull info och söndertjatade frågor. ;)
Jag hjälper till med "Foto & film"-forumet om så behövs!
När beräknar ni vara klara med FAQ:erna?
Det är, vad jag känner till, en enda faq som överhuvudtaget är påbörjad, ovan nämnda ASP-FAQ, som jag hoppas få tid att jobba med i helgen.
I övrigt: Vi håller på och rodda en del, och sedan påbörjas arbetet att fylla upp med moderatorer i forumen.
Så, när FAQ:erna är klara, ingen aning. En sak är säker, vi kommer att behöva all hjälp vi kan få.
Mvh,