webForumDet fria alternativet

Jag vill...

Om webForum

15 svar · 672 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

...ha ett filosofi-forum (t.om. lite bredare, typ att man kan posta diverse tankar man har om livet och samhallet i allmanhet). Jag tycker inte att det passar in nagonstans ibland de forum jag har hittat.

Ar det mojligt med ett filosofi-forum, eller var ska man lagga sadana inlagg?

Medlem sedan sep. 2001502 inlägg

Tycker det låter som en bra idé. Lägger man sådana frågor i cafét så tas de inte alltid på största allvar. Har man ett "filosofi/funderar-forum", så skulle frågor om livet och samhället, mycket väl passa in där.

Tycker det var en bra idé!

//Brian

Medlem sedan okt. 2001108 inlägg

Men borde det inte funka att skriva såna inlägg i "Skriva, ett sätt att tänka" ?

Medlem sedan sep. 2001502 inlägg

Forumtexten för "Skriva, ett sätt att tänka" lyder: "Forumet för netikettfunderingar och samtal om det svenska språket."

Vet inte om jag tycker att det är riktigt samma ämnesområden?

Na, jag tycker inte heller att de inlaggen skulle passa i Skriva, ett satt att tanka.

Medlem sedan mars 2002777 inlägg

Re: Jag vill...

Ursprungligen av eriks **...ha ett filosofi-forum (t.om. lite bredare, typ att man kan posta diverse tankar man har om livet och samhallet i allmanhet). Jag tycker inte att det passar in nagonstans ibland de forum jag har hittat.

Ar det mojligt med ett filosofi-forum, eller var ska man lagga sadana inlagg?**

Passar inte sandlådan till det?

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Passar inte sandlådan till det?

Absolut inte, pängen är väl att kunna debattera tankar om hur saker i livet hänger ihop i ett forum avsett för debatt. Caféets styrka är väl mera spontanitet och vilda inlägg.

Ta tex Celias tråd "ventilera lite om singellivet" och Beatbox tråd "Främlingsfientlighet" som båda har en potential för tankar utanför caféets spontanitet respektive det politiska.

Skulle passa i ett eget forum som kunde kallas nåt i stil med: "Allvarligt talat" Funderingar och samtal om viktiga saker.
:OO

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

I ett café kan man väl diskuttera? Det är väl en av sakerna man brukar göra på ett café..? :q

Erik, tror du verkligen att man skulle fa vettiga svar dar? Jag skulle tippa pa att det ar ca 70% chans att traden skulle "tramsa ur" forr eller senare. Folk i cafeet ar nog mer intresserade av att "prata av sig" an att diskutera funderingar och filosofi.

Na... Hur blir det med min odmjuka fragan om ett funderar-forum?

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

tycker nog att ett svar kunde vara på sin plats
även om det inte blir "rätt" svar.

Moderatorerna verkar ju vara väldigt alerta annars. :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Nyskapande av forum är inget som en moderator beslutar Ingrid. Sånt sköter administrationen om tillsammans med forumledarna men just nu är det kanske inte det som är första prioritering med tanke på den långa lista som finns som du kan läsa om i detta forum.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

sorry! :r
Jag slant.

Satts mitt forlag upp langst ner pa listan?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Frågan kommer att tas upp för diskussion på nästa forumledartelefonmöte, som förhoppningsvis blir någon gång den här veckan.

Det finns dock, som SirPeter nämnde, en hel del som ska göras, och skapande av nya forum har vi inte funderat över. Ännu.

Mvh,

Tack sa mycket... Jag inser att ni har mycket att gora, darfor lade jag till "langst ner pa listan".

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)