Vill först bara börja med att detta inte är någon kritik mot wF. Vill bara veta om det är fler än jag som känner så här.
Jag tycker att wF laddar in alldeles på tok för långsamt. Vad detta beror på kan jag inte svara på men då jag ser att allt byggts om till att ligga i PHP kan jag bara misstänka att detta är orsaken. Jag har upptäckt detta på sajter som envisas använda detta mjäk. Samma gäller ASP. :x
Finns det överhuvudtaget någon som använder modem (tro mig de finns fortfarande) som överhuvudtaget kan öppna en tråd som är splittad på två sidor. :q
Det krävs tydligen en fast uppkoppling numera för att överhuvudtaget kunna delta i diskussionerna här. Jag har detta numera men får trots detta sitta och vänta i över 30 sekunder för att en full trådsida skall ladda hem. På tok för länge! x(
Detta ökar inte diskussionsdeltagandet på wF vilket jag sett i några trådar vara önskvärt.
Frågan är nu... vad går det att göra åt detta?
Är det koden som är illa skriven?
Behövs det en begränsning i hur långa inläggen får vara?
Kan deltagarna undanvara "skitsnack" och hålla sig till diskussionsämnet utan att det blir för tråkigt?
Är det bara jag som lider av den slöa farten?
Till sist: Detta är inget gnällspiksinlägg utan ett från en som brur sig och vill att wF ska vara precis lika bra som det alltid har varit och så förbli i evighet
Vad får du för tid av servern?
Jag upplever det inte som segt oavsett om jag sitter med modem eller fast lina, det klart att det skiljer lite på farten men inte så att det stör.
Längst nere på sidorna kan man se hur lång tid det tog för servern att generera sidan, och hur stor andel av den tiden som ägnades i PHP respektive databasfrågor.
Jag kör med 56K-modem och tycker forumet är väldigt snabbt. På några sekunder är sidan färdigladdad. Upplever inget negativt jämfört med det gamla forumet.
Läser längst ned i det här sidan: "Servern genererade sidan på 0.1691509 sekunder ".
Jag håller med om att forumet är ruggigt snabbt numer och hoppas att det finns en förklaring till varför det är segt för Sune. :)
När jag var på landet över Valborg kopplade jag upp mig via modem och där är telefonledningarna minst sagt sunkiga, så jag kom inte upp i mer än knappt 20K, men wF funkade ändå helt okej. Inte lika bra som hemma med feta bredbandet såklart, men ändå helt okej. :)
Kan deltagarna undanvara "skitsnack" och hålla sig till diskussionsämnet utan att det blir för tråkigt?
Yeah! Nu börjar jag förstå varför du är president, Sune! :e
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849