Har vi fått ett nytt forum för för diverse tips & förslag som jag hoppas här, eller ska det vara inom vissa gränser? :OO
Det gamla namnet Utvecklingsforum kunde ju förstås som att det bara gällde forumet.
9 svar · 544 visningar · startad av joser
Har vi fått ett nytt forum för för diverse tips & förslag som jag hoppas här, eller ska det vara inom vissa gränser? :OO
Det gamla namnet Utvecklingsforum kunde ju förstås som att det bara gällde forumet.
Tack för svaret Kjell, det framgick nog för alla utom mig! :r
/r Ska fundera lite över vad det var jag hoppades på för nytt forum så får jag återkomma om det känns så.
Ursprungligen av kjell **Det borde framgått tycker man...
Tips & Förslag
Tips och förslag till oss som utvecklar webForum.**
Tja.. Inte om man går in via snabbmenyn ;)(som fortfarande saknas längst upp ;) )
Innehåller inte den en hel del kod? Att duplicera den på ett antal ställen är ju inte så knepigt men jag vill ju helst minska koden så mycket som möjligt i trådarna. Är det bättre att flytta den kanske?
Tja.. I ren html "väger" formuläret 5kb(5122b) så vad som är bäst är väl en smaksak, och det är något jag lämnar till utvecklarna att ta ställning till ;)
Inte för att jag bryr mig om Snabbval (tar på tok för lång tid att använda), men lägger man det som kod i en JavaScript-fil behöver koden bara laddas ned en gång. Det fungerar som SSI fast på klient-sidan istället.
Går det att få med "Visa nya inlägg" i den snabbmenyn?
Kan inte snabbval ersättas med en dynamisk meny (som ska fungera i Mozilla också, till skillnad mot Microsofts och IDG:s)?
Vi hade tänkt att ha en meny i övre regionen så som vi hade tidigare till vänster. Vilken teknik som ska användas vet jag dock inte men huvudsaken är att det fungerar i de vanligaste läsarna.