webForumDet fria alternativet

Visa-nya-inlägg i snabbval kanske?

Om webForum

4 svar · 421 visningar · startad av joser

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg
Frågan#1

Det finns säkert på Kjells lista redan men det är ju kul att få önska oxå:

Samma länk "Visa nya inlägg" som på indexsidan skulle vara praktisk att ha med som snabbval. Jag skulle spara tid med den möjligheten iaf. :)

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Vi hade tänkt ha en egen meny i den övre regionen som alltid finns till hands. Ungefär som den vi hade till vänster föut med länkarna till receptlistan, månadens medlem m.m. Det är dock inte lika enkelt att skapa dessa sidor längre då de måste kodas in i vBulletins något komplexa system. Vi måste bl.a. behålla besökarnas session till våra sidor för att inte tappa alla olästa inlägg så fort man besöker någon av de andra sidorna. Samtidigt måste vi också se till att inte oreda för mycket, utan att det även i framtiden går att uppgradera till nyare versioner och buggfixar som släpps. Denna balansgång kräver att man har god kännedom om hur vBulletin fungerar och detta är en av anledningarna till att det dröjer med vissa saker.

Vi har också haft ganska mycket underhållsarbete i.o.m. den nya servern men börjar nu bli klart så det ser ut som att arbetet med själva forumet snart kan börja.
Underhållsarbete av servern innebär i detta fallet att man ordnar så att loggfiler, backuper m.m. underhålls automatiskt så inte detta i ligger oss till last senare i tiden.

Medlem sedan feb. 20012 412 inlägg

En lite förvirrande pettitess förutom de flyttade ikonerna då förstås :e är, på "vilka är onlinesidan".

På alla andra sidor är drop downmenyn nere till vänster, men på denna sidan är den nere till höger. Trots att man använder den flera gånger om dagen hittar man aldrig den utan får leta.

Mitt förslag är att byta plats på "uppdatera sidan" och dropdown menyn med snabbvalen.

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Noterat.

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Ursprungligen av kjell ... Vi måste bl.a. behålla besökarnas session till våra sidor för att inte tappa alla olästa inlägg så fort man besöker någon av de andra sidorna.

Kan det inte vara en fast sökning i snabbvalsmenyn som bara refererar till klockan och ett antal sista. Typ 30 sista. Som bara medlem har jag inget behov av att filtrera lästa inlägg, tvärtom kan det vara praktiskt att lätt hitta tillbaka nya egna inlägg. Staff är beroende av filtreringen förstår jag, men inte en enkel medlem.

Önskar oxå att Kjell har nån som filtrerar inlägg åt honom så inte hans koncentration störs av omöjliga önskningar.

--------------------
Enkelhet löser framtidens problem. /Gammalt slitet MS ordspråk

283 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
153 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)