webForumDet fria alternativet

Klistra Trådar?

Om webForum

8 svar · 500 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

Går det att klistra trådar i detta forumet? Alltså så att en viss tråd alltid är överst? Skulle jue kunna vara lite smidigt i såna forum som t.ex Flash. Så skulle man kunna skapa en tråd med relaterade länkar som man kan fylla på vart eftersom. I vissa forum skulle man jue kunna slippa att samma fråga ställs om och om igen.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ja det går. ;)

Hähä nu ger han igen §jr :e

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Okej, det var ingen menat så. Jo det går att "klistra" viktiga trådar men det är enbart moderator/forumledare som kan göra det av förståerliga skäl. Hade alla kunnat göra det så skulle nog de flesta frågor blivit såna efter några dagar eftersom i stort sett alla tycker att just deras fråga är viktigast.

Det förstår jag, men kan man inte föreslå att moderatorerna för forumen skapar sådana klistrade trådar?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Nej det ska vi inte göra! :e
Däremot kan man väl lägga lite länkar ovanför själva trådarna, så att det blir mer läsligt.

Jag ska ta ett exempel:

I forumet Internet & Webbtjänster så vet vi ju alla att det ofta förekommer frågor om webhotell, och dessa bli oftast samma fråga om & om igen. Om man har EN klistrad tråd om webhotell där medlemmar kan tipsa om bra webhotell så skulle nog inte frågan ställas om & om. Det som är fördelen med en klistrad tråd är alltså att alla har chans att tipsa :)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Självklart är förslag på klistrade trådar välkomna, men är det så pass vanliga frågor, kanske det skulle skrivas en FAQ :D

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag tror att om man ska använda funktionen till det så skall moderatorn för det forumet skapa en sån tråd med all möjlig info om ämnet.. Eller skriva en FAQ, vilket är det bästa :)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)