Bra
Nu ser jag att det är rättstavade hintar
Hoppas att dom följer med över till wF3.
Var förslaget om bevakade inlägg för svårt?
3 svar · 501 visningar · startad av Lasp
Borde man inte kunna få det på respektive rubrik dvs Web, OS & Pro resp Diverse.
Eftersom tyngdpunkten på antalet inlägg (inte kvaliten) ligger på Diverse måste man leta sig igenom
Kunde man dessutom sätta upp sin egen profil så att man struntade i exempelvis VB forumet vore det bra.
Sen kunde Smileys hintar vara rättstavade eller är det feature som jag missat?
Bra
Nu ser jag att det är rättstavade hintar
Hoppas att dom följer med över till wF3.
Var förslaget om bevakade inlägg för svårt?
Det är lätt att säga att "det där kan man ha som valmöjlighet i sin profil" så snart det blir frågor om olika sätt att hantera forumet.
Att sedan en liten extra funktion skapar tusentals extra sql-frågor per timme, funderar man kanske inte så mycket på.
Det är alltså i förstahand en avvägningsfråga om en ny funktion kan vara till en allmän förbättring. Vare sig man är intresserad av en funktion eller inte, så drabbas man ju av den extra belastning som det resulterar i.
Är det inte så att funktionen du är ute efter faktiskt finns, fast kanske tvärtom. Du kan ju prenumerera på de forum du är intresserad av och istället för att se vilka inlägg som är nya globalt, kan du ju se vilka som är nya i de forum som du har valt.
I så fall känns det inte riktigt motiverat att öka belastningen för alla besökarna om man kan få samma resultat med en redan befintlig funktion.
Tack för svaret Kjell
Naturligtsvis är belastning en central fråga.
Anledningen till att jag från början funderade i dessa banor var den myckna trafiken av tjafstyp (streetracingen)
Helt nöjd med att välja vad jag vill bevaka.
Ha en trevlig helg.