men varfor inte?
För att Griffel som sponsrar webForum med bandbredd (i vanliga fall) knappast skulle låta burken stå kvar där och för att det tar en massa tid att driva ett webbhotell.
4 svar · 461 visningar · startad av eriks
Jag vet inte speciellt mycket om sadant har, men...
nu nar ni ar i farten och uppgraderar, skulle det inte vara en mojlighet att ga annu langre, och erbjuda webplats till medlemmar (det skulle val ocksa kunna hjalpa till att financiera). Jag inser att man har gatt ganska langt ifran grundideen till wF om man gor detta, men varfor inte?
men varfor inte?
För att Griffel som sponsrar webForum med bandbredd (i vanliga fall) knappast skulle låta burken stå kvar där och för att det tar en massa tid att driva ett webbhotell.
vad innebar att de sponsrar med bandbreded?
De låter wF-burken stå i deras lokaler samt de betalar trafiken som wF använder (just nu ligger vi hos Aleborg). Om wF-servern skulle stå hos ett vanligt webbhotell skulle enbart bandbredden kosta runt 600 kr per månad och sedan skulle själva serverplatsen kosta ett par tusenlappar i månaden.
Idén är bra, men wF drivs ideelt och just nu tror jag inte att någon i staff har tid att sätta igång med ett webbhotell-projekt.
Ursprungligen av Matti
Idén är bra, men wF drivs ideelt och just nu tror jag inte att någon i staff har tid att sätta igång med ett webbhotell-projekt.
Om jag slipper så är jag bara glad iaf :)
Det kostar mer än det smakar att starta webhotell.. den tiden är förbi om man ska driva runt det enkelt.