Jag med, men jag tror att de arbetar så fort de kan, de är ju inte mera än människor :)
Saknar menyen till vänster, ok det finns en "snabbmeny" längst ner men snabb är den inte ;)
11 svar · 589 visningar · startad av frankof
Saknar menyen till vänster, ok det finns en "snabbmeny" längst ner men snabb är den inte ;)
Jag med, men jag tror att de arbetar så fort de kan, de är ju inte mera än människor :)
Fördelen med den här strukturen är att inlägg visas allt eftersom de laddas ner...
Det hade inte gått om hela sidan låg i en stor tabell med två kolumner...
Erik>>
Hört om frames :p
Alvaligt, vad med en frames lösning?
Ja jag vet att det är som att svära i kyrkan, men det vore inte dumt med en statisk sida till vänster(som inte laddas om varje gång man "pillar" med något). och en dynamisk till hö.
Vad sägs om att ha en liknande meny som finns där nere - uppe på sidan under loggan ungefär, fast enbart med forumområdena (diverse, hobby etc.) så att det blir lättare att hitta rätt.
Förstår att många saknar menyn till vänster men just nu har vi väl ingen glädje av den? Det finns ju inget att länka till.
Först måste alla gamla funktioner och sidor kodas om så dessa kan hantera den nya databasen. Just nu ska vi först fixa en egen maskin igen så vi i lugn och ro kan fortsätta arbetet med utvecklingen av wF.
Någon meny till vänster blir det dock inte utan den hamnar till höger om loggan längst upp (eller i den regionen i.a.f.)
Att menyn till vänster är väck spelar för min del ingen roll, men vad jag reagerar på är att raderna blir på tok för långa om man kör fullskärm i tixempel 1152x864 (som jag... :OO)...
Man tappar liksom bort sig när man flyttar blicken från slutet av en rad till början av nästa rad. :l
Jag har lite tankar om navigeringen, eller kanske främst om framsidan som jag kan dela med mig av. Jag tycker den här tråden passar rätt bra.. ;)
Man borde kunna fälla ner vissa forumområden som flikar som t.ex. i Finder ( ;) ) eller Utforskaren ( :q ). Det ska man alltså kunna välja själv, så om man vill ha allt uppfällt har man det, och om man kanske är mest intresserad av vissa områden kan man ha just de områdena nedfällda så man kan komma dit med ett klick istället för två.. ;) Det skulle ju sitta fint med en liten kaka som sparar infot om vad man har nedfällt och så så att det blir likadant till nästa gång också.
Förstod nån det där? ;)
Jodå Axel, jag förstår och håller med dig!
Dock har jag inte problemen som stefan beskriver, även om jag sitter på 1200xblaha så har jag inga problem att läsa. Kanske för att jag inte läser så långa inlägg, men ändå. ;)
Pace: Nä, det beror lite på inlägget också. Är det korta meningar med mycket radbrytningar är det inga problem, men främst i Politikforumet med längre resonemang i stycken utan radbrytningar blir det inte kul...
Det finns en grundregel som säger att om man skriver på ett stående A4 ska inte raderna vara längre än 13 centimeter - just för att hjärnan "tappar bort sig" om raderna är för långa.
Håll upp ett A4 mot skärmen och jämför! :e ;)
Stefan, har du tänkt på att du kan göra ditt eget fönster mindre om du tycker raderna är för långa..? ;)
Hörnu...
Jag kör i fullskärm med ICQlistan vid sidan av och jag tänker inte hålla på och fippla med storleken på fönstret bara för att nån brådmogen skitunge från Mjölby kommer och försöker vara intelligent... §e