Många besökare på webforum är nog temporära.
Kanske beroende på att wF hamnar högt i söklistorns som dryden var inne på.
Men hur får man de användarna till att registrera sig och bidra med nya frågor och svar?
Så här såg det ut idag, en lördagskväll
» Användare Online: 98
12 medlemmar och 86 gäster
Man skapar intressanta diskussioner som folk känner att de måste bidra till. Annars har jag svårt att se att en person som googlar efter något och hittar ett svar på ett forum skulle registrera sig där.
Möjligen att folk drar sig för att registrera sig såsom det nu ser ut om man som ej inloggad klickar på registrera. Folk kan tycka kontrollfrågan verkar en smula löjlig (se bifogad blid). Eventuellt att fler skulle registrera sig om registreringsformuläret såg annorlunda ut. Annan fråga för att undvika spam, eller acceptera visst spam kanske.
Kan hålla med om att frågan är dum. Jag vet vem den yngsta är men kommer inte på namnet direkt. Borde vara bättre att ha något självklart. TYp vilken färg förutom gul har svenska flaggan?
Ska du få nya användare i mängd istället för kvalitet, så posta breda trådar om nybörjarfrågor - men med en twist. Alltså populära diskussioner (som involverar många) är ofta ett exempel ur verkligheten som är spektakulärt eller löser ett vanligt problem...
Jag måste bara säga att fan vad irriterad jag var över den antispam frågan.
Eftersom jag inte har det minsta intresse till konungafamiljen, fick jag wikipedia för att hitta rätt namn och framförallt stavningen... men ni vill väl inte ha sådana som mig här då antar jag..
Man ska ju inte behöva vara royalist eller intresserad av skvaller för att joina ett forum som verkar handla om teknik tycker jag :))
Eftersom avdelningarna visar inlägg den senaste månaden som standard visas det oftast inte mer än 3-5 inlägg. Det tyder på dålig aktivitet och folk vill inte regga sig på ett forum med låg aktivitet.
Det är inga konstigheter att byta fråga. Frågan är mitt fel - jag ansåg att det var så mycket allmänbildning att "alla" kunde svara rätt - men jag hade tydligen fel.
men ni vill väl inte ha sådana som mig här då antar jag..
Självklart vill vi det! I efterhand håller jag med om att frågan var dåligt vald, men meningen var inte att utesluta någon - förutom ryska och kinesiska spamrobotar.
Det är ju bra om frågan ändras med tanke på att den snart kan bli inaktuell. Om Daniel och Victoria får fler barn, och folk därefter registrerar sig svarar de vad som då är rätt men får fel om ni inte ändrar frågan. De som då registrerar sig kan ju inte heller veta om frågan tillkom före eller efter sista barnets födelse.
Jag måste bara säga att fan vad irriterad jag var över den antispam frågan.
Eftersom jag inte har det minsta intresse till konungafamiljen, fick jag wikipedia för att hitta rätt namn och framförallt stavningen... men ni vill väl inte ha sådana som mig här då antar jag..
Man ska ju inte behöva vara royalist eller intresserad av skvaller för att joina ett forum som verkar handla om teknik tycker jag :))
Vi anade att inte att frågan skulle väcka sådant ont blod. Men nu är den utbytt.
Det är ju bra om frågan ändras med tanke på att den snart kan bli inaktuell. Om Daniel och Victoria får fler barn, och folk därefter registrerar sig svarar de vad som då är rätt men får fel om ni inte ändrar frågan. De som då registrerar sig kan ju inte heller veta om frågan tillkom före eller efter sista barnets födelse.
Det går faktiskt att lägga till flera svarsalternativ, så just det problemet hade varit enkelt att komma runt.
Fast vad ska man svara på frågan då? webForum är ju ett ord. Är det det man ska svara?
Meh. Tanken är ju att man ska skriva web. Det är just nu en av två möjliga frågor, och den andra är en matematikfråga. Men ok, då är den frågan inte absolut glasklar. Kom gärna med förslag. :)