webForumDet fria alternativet

wF segt som f-n idag.

Om webForum

33 svar · 3 737 visningar · startad av Danne V · sida 2 av 2

Frågan, av Danne V

Eller ere bara jag?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tio minuter. TIO MINUTER! Det är vad det tog från det att jag i en redan öppen wF-flik (som legat öppnad men orörd hela dagen) i Firefox tryckte CMD+R tills det att den här tråden kommit upp. Parallellt öppnade jag en annan tråd i en annan flik samtidigt som också den laddades nu efter tio minuter.

TIO MINUTER! På riktigt, vad är det som är så jävla fel med wF nu att man kan åka och mellandagsrea i väntan på att forumet ska öppna efter att man inte rört det på några timmar? x(

Tillägg: Vissa trådar går hyfsat snabbt (under minuten alltså) att ladda. Det här inlägget i originalskick tog tre minuter att posta (typ) medan jag under den tiden lyckades öppna en annan tråd på under minuten.

Tillägg 2: första tillägget tog tre-fem minuter att posta från det att jag tryckte "Spara", medan jag under tiden öppnade andra trådar utan problem (dvs under en halv minut).

Medlem sedan jan. 2005713 inlägg

wF springer inte ifrån oss, ta en paus, en öl, en whiskey och återkom senare. :bire

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

stattin skrev:

wF springer inte ifrån oss, ta en paus, en öl, en whiskey och återkom senare. :bire

Hehe, man kan ju ro ända till Amerika också, varför flyga? ;)

Jag upplever inga fördröjningar när jag kommer hit men däremot kan det ta en bra stund att posta svar.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Samma som tidigare här, att navigera runt bland delforum går (för det mesta) anständigt snabbt, men när jag ska in i trådar eller svara - då segar det ner som fan. Ingen tiominutersväntan dock.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Sure, jag chillar, tar en öl och återkommer på ett par år. Bra lösning på problemet. :OO

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det är inte bara idag, det har varit problem med wF under längre tid.
Jag ställde frågan tidigare om det beror på Bulletin eller Binero?
Jag bad också att få en kostnadsöverslag på en flytt från Binero eller till prioriterad kund hos Binero.
Var ligger felet? Trodde lång tid att det bara var hos mig ;-(

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Om man läser kommentarerna till artikeln på IDG (den om deras misslyckade brandväggsbyte) så verkar problemet vara långsamma databasuppslag.

Kan det vara så att bineros databasservrar är underdimensionerade för den lasten deras kunder använder?

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

För mig är det för närvarande i alla fall inte problem med att öppna eller posta inlägg.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

stattin skrev:

Nja, nej... men man riskerar att tappa medlemmar däremot... Särskilt nya användare. 10 minuter på Internet känns som ett år när sidor inte laddar.

För mig har det mestadels gått snabbt, trots att jag inte laddat wF alls på månader, men det var lögn att via länken högst upp i forumlistan komma från Utveckling till Webforum första gången jag försökte - det verkade inte hända någonting. Använde backknappen och nu lite senare funkar även den länken.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Vi har idag startat om servrarna. Och hoppas på det bättre.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

mm... mycket bättre nu

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Det är fortfarande otroligt segt, åtminstone ibland. Det kan ta upp till 10 sekunder för att öppna en tråd.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag har varit datorlös i ungefär en vecka, och har då bara iphone-surfat. Jag har inte kommit fram till wF en enda gång på denna tid. Inte förrän nu i morse.

Hoppas problemen löser sig - jag klarar mig inte utan wF! :)

Medlem sedan jan. 2005713 inlägg

Poteta skrev:

Hehe, man kan ju ro ända till Amerika också, varför flyga? ;)

Jag upplever inga fördröjningar när jag kommer hit men däremot kan det ta en bra stund att posta svar.

Sen när såg man en ny medlem på den här sidan §e

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)