Agaith Medlem sedan jan. 2001 191 inlägg Frågan 23 feb. 2010 07:31 #1 Hej.
Vet inte riktigt var jag skall posta detta men jag fick följande idag så det kanske kan vara bra att blocka användaren (verkar vara känt spam).
"JoannyDavis
Medlem
Registrerad: 2010-02-21
Lösningar: 0
Attention!
Your computer was noticed in email spam. It is quite possible that it is a part of botnet (http://en.wikipedia.org/wiki/Botnet ). Strongly recommend you to scan your computer for malware. You can do it online, for example, at:
http://virus-total.in/detected/spammers/Agaith
Please, follow this. Otherwise I have to send abuse mail to your ISP with all the ensuing consequences.
Thank you, Joan Davis."
Sökte på nätet och han dyker upp med samma spam på lite olika ställen.
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Skulle det hända igen så klicka på ikonen "Report Private Message".
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg
Agaith skrev:
Vet inte riktigt var jag skall posta detta
Då hjälper vi iväg dig till rätt ställe. :)
Dvs: flyttas från Övriga frågor.
Mvh
cyprys Medlem sedan dec. 2000 3 563 inlägg
Web-Tor skrev:
Skulle det hända igen så klicka på ikonen "Report Private Message".
Som FYI så mottog jag spam från Cliffinzz 2010-02-17 som jag rapporterade direkt den vägen. Det kontot är fortfarande aktivt.
Gein Medlem sedan sep. 2000 5 700 inlägg
cyprys skrev:
Som FYI så mottog jag spam från Cliffinzz 2010-02-17 som jag rapporterade direkt den vägen. Det kontot är fortfarande aktivt.
Den rapporten fick aldrig jag.
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Denna gång fick jag rapporteringen i alla fall - men jag fick inte heller den förra du skickade.
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg
cyprys skrev:
Skickat igen.
Nu fick jag den i alla fall.
cyprys Medlem sedan dec. 2000 3 563 inlägg Ok. Vet att jag tryckte på knappen men det låter som det faktiskt inte sändes iväg så jag kategoriserar det under kategorin missclicks. :)
Zaiman Medlem sedan dec. 2001 4 239 inlägg Denna gång fick även jag meddelandet.
Cliffinzz är numera avstängd.