webForumDet fria alternativet

Bildvisaren

Om webForum

52 svar · 5 635 visningar · startad av Danny · sida 3 av 3

Frågan, av Danny

Den här nya fina flashiga bildvisaren fungerar riktigt kasst för mig. Både här och på jobbet (W7 och FF, båda). Oftast blir det en 70% svart skärm som står och väntar på bättre tider, eller så händer inget alls. Det är kanske bara 1 på 5 som det verkligen kommer upp en bild. Numera vänsterklickar jag aldrig på bilder. Det blir hjulklick så de öppnas "som vanligt" i en ny flik. Ska det vara såhä

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Så lösningen på alla problem är att köra olika webbläsare beroende på vilken sajt man besöker? Jo, man tackar. 2010 var det sa ni?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Dryden skrev:

Så lösningen på alla problem är att köra olika webbläsare beroende på vilken sajt man besöker? Jo, man tackar. 2010 var det sa ni?

Nej, det borde det naturligtvis inte vara. Om man levde i en perfekt värld. Men olika webbläsare KAN tyvärr missa/feltolka eller på andra sätt konstra till olika funktioner och/eller kod.

Det finns sajter som Camino inte klarar så bra, då får jag köra med t.ex. Safari.

"Svär inte över mörkret. Tänd ett ljus". ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Blåser ut ljuset, svär över mörkret och konstaterar att wF - webbutvecklarforumet - inte ens kan ordna så att ett fjantigt jävla bildvisningsscript. :P ;)

(Skämt å sido, älskade utvecklare - ni vet att jag gillar er hela bunten! :f )

Medlem sedan jan. 2005713 inlägg

Har inte läst allt men i Google Chrome (XP) hamnar bilderna utanför skärmen, verkar som det följer med scrollen på nått sätt.

Medlem sedan jan. 2005713 inlägg

Skulle skriva inlägg här men det vart här http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1518656#post1518656

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Bumpar en gammal tråd.
Har precis bytt från IE till Chrome igen eftersom det nu verkar fungera bra med min internetbank.
Dock stöter jag på problem med bildvisningen här på wF. Om jag klickar på en bild syns bara halva nederdelen av den. Klickar jag på nästa och sedan tillbaka så fungerar det som det ska. Orkar inte ladda ner FF och kolla igen men senast som jag testade fungerade det lika dåligt fast med andra symtom.
Någon mer med samma problem?

Bild 1 visar hur det ser ut vid första klicket, bild 2 när jag har valt nästa bild och sedan går tillbaka.

dump1.jpgdump2.jpg

Jaha, tänkte det kunde vara dags att dra upp den gamla surdegen till fel igen. Samma sak tidigare idag, fast nu hände samma sak trots bakåtklick och nyöppnande. Snart ringer jag Sverker! :P

fail.gif
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Men har du inte bytt till Opera än? :moose

Seriöst, jag har aldrig upplevt det där. Börjar mer och mer tro på sbt. ;)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Hömm! Det där förefaller vara en renderingsbugg i Chrome (och följdaktligen troligen Safari.) Du kan se att så är faller genom att röra muspekaren över bilden och notera att den blir till en hand när den är över "bilden". På samma sätt kan du föra pekaren platsen där stängningskrysset borde vara, så dyker det upp.

Fix 1: Ändra storlek på fönstret.
Fxi 2: Stäng bilden (görs enklast mha skrollhjul på mus eftersom skrollning av sidan stänger bildvisningen) och klicka igen. Andra gången sak det funka felfritt.

Jag noterar också att det inte går att reproducera buggen när Developer Tools är öppet, vilket vidare tyder på att teorin om renderingsbugg är korrekt. Jag kan se om det finns någon enkel fix.

:stefan: skrev:

Men har du inte bytt till Opera än? :moose

Seriöst, jag har aldrig upplevt det där. Börjar mer och mer tro på sbt. ;)

Ha! sbt in my ass! :bla
Akta så jag inte gör en omröstning om det! :P ;)

Medlem sedan aug. 2008815 inlägg

sbt?

noshornin skrev:

sbt?

Skit bakom tangentbordet. ;)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Poteta skrev:

Akta så jag inte gör en omröstning om det! :P ;)

DU borde akta dig för att göra en omröstning eftersom de är bindande. :OO

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)