...och åtkomsttiderna vid vissa tillfällen fortsätter att spöka. Nu skulle jag klicka mig från en tråd till startsidan. Det tog 1:19 min att kontakta webforum.nu och sen en sekund att ladda startsidan.
Buggrapportering migrerade wF!
227 svar · 24 183 visningar · startad av colione · sida 11 av 12
Frågan, av colione
Hej! Här får ni gärna posta buggar, stavfel och översättningsmissar.
Läs frågan i sin helhet →Jag märker lite av samma sak, fast inte så sjukt långa svarstider. Efter ett klick på en länk kan Opera stå och vänta på 0 kb överförda i fem-sju-tio sekunder, sen bara smäller det till och sidan laddas lika snabbt som vanligt.
...och åtkomsttiderna vid vissa tillfällen fortsätter att spöka. Nu skulle jag klicka mig från en tråd till startsidan. Det tog 1:19 min att kontakta webforum.nu och sen en sekund att ladda startsidan.
Jag märker lite av samma sak, fast inte så sjukt långa svarstider. Efter ett klick på en länk kan Opera stå och vänta på 0 kb överförda i fem-sju-tio sekunder, sen bara smäller det till och sidan laddas lika snabbt som vanligt.
Vi är medvetna om problemet och felsöker samt planerar åtgärder.
// Forumledningen genom Zaiman.
Hm, hur var det nu. Smileysar landar alltid (så vida man själv inte lägger in ett extra blanksteg manuellt) direkt efter sista bokstaven i det man skrivit.
Så här. :) <---- ett blanksteg.
Så här. :) <---- ett blanksteg plus ett extra.
Går det inte att lösa så att en gubbe alltid blir ett blanksteg extra. Utseendedetalj, men det ser bedrövligt ut. :p
Noterat. Ska försöka få till en ändring.
Jag har inte bläddrat igenom alla sidor i denna tråd för att se om detta är rapporterat tidigare men det verkar som att sökvägen till Skype-ikonen är felaktig.
Vid närmare granskning verkar det vara firmans nätverk som stoppar bilden, hemma funkar det och bilden visas.
Litet språkpåpekande/pepåkande.
vänskap skrev:
Vill du lägga till [....] i din vänlista?
Skicka även en förfrågan till [....] om att han skall lägga till dig på sin vännerlista.
Vore bra om detta ändrades till "medlemmen", eller "hon/han" eller så, låter ju mer välkommet?
Vore bra om detta ändrades till "medlemmen", eller "hon/han" eller så, låter ju mer välkommet?
Korrigerat till:
Skicka även en förfrågan till "medlemmen" om att hon/han vill lägga till dig i sin vänlista.
Det är halvsvårt att hitta nåt kontaktformulär eller liknande när man har problem att verifiera ändrad mailadress t.ex. (Av nån anledning funkar inte mina IMAP-konton på webhotellet, får alltså aldrig något verifieringsmail. Men när jag testade en gammal Spray Mail så kom mailet direkt.)
Jag får be om ursäkt ifall detta har postats tidigare - det var för mycket att läsa igenom nio sidor.
Problemet jag har hittat är att det ser lite underligt ut på profilsidorna när jag använder Opera. Menyerna för "Skicka meddelande" och "Användarlista" och flikarna "Profilkommentarer", "Om mig" osv. är ihoptryckta. Se bifogad bild.
Mvh Johan
Jag får be om ursäkt ifall detta har postats tidigare - det var för mycket att läsa igenom nio sidor.
Problemet jag har hittat är att det ser lite underligt ut på profilsidorna när jag använder Opera. Menyerna för "Skicka meddelande" och "Användarlista" och flikarna "Profilkommentarer", "Om mig" osv. är ihoptryckta. Se bifogad bild.
Jag rapporterade det för ganska exakt ett år sen, men det har inte hänt något. Vi Operaanvändare är väl så försvinnande få att de skiter i oss... :bla ;)
Jag har precis hjälpt en släkting att registrera sig. Då möttes vi av följande intressanta information:
Forum Regler
Registrering till detta forum är gratis! Vi insisterar att du följer de regler och den policy detaljerad under. Om du godkänner villkoren, se "Jag godkänner" rutan och tryck på "Registrera dig" knappen nedan. Om du vill avbryta registreringen, klicka här för att återgå till forum index.
Trots att administratörer och moderatorer av webForum kommer att försöka hålla undan alla stötande meddelanden på detta forum, är det omöjligt för oss att granska alla meddelanden. Alla meddelanden är författarens åsikter, och varken ägare av webForum eller Jelsoft Enterprises Ltd (utvecklare av vBulletin) kommer att hållas ansvarig för innehållet av varje meddelande.
Genom att godta dessa regler, garanterar du att du inte lägger upp några meddelanden som är obscent, vulgärt, sexuellt orienterade, hatiskt, hotande eller på annat strider mot några lagar.
Ägarna av webForum förbehåller sig rätten att ta bort, redigera, flytta eller stänga en tråd av någon anledning.
Snygga meningar, särskilt den andra! :p
Dessutom var användarnamnet för kort och då fick vi följande "information":
Ditt användarnamn kan inte vara kortare än $vboptions[minuserlength] tecken.
Slutligen: Är det genomtänkt att ha verifieringsbilden (skriv det du ser i rutan) för att få posta formuläret - på engelska?
Noterade en särskrivning på söksidan. Det borde väl ändå stå "Söketiketter" och inte "sök etiketter"?
Den förklarande texten är lite roligt formulerad:
Detta är de 8 mest eftersökta konversationsetiketterna
Några förslag på lite naturligare svenska:
- Populära/vanliga sökningar
- Andra söker efter
- De mest använda etiketterna
Texten som beskriver funktionen behöver inte vara så himla exakt så länge man förstår vad den går ut på.
Jag rapporterade det för ganska exakt ett år sen, men det har inte hänt något. Vi Operaanvändare är väl så försvinnande få att de skiter i oss... :bla ;)
Jag tar och bumpar mig själv, börjar ärligt talat tröttna på att profilerna är totalt oanvändbara i Opera. :l
Jag tar och bumpar mig själv, börjar ärligt talat tröttna på att profilerna är totalt oanvändbara i Opera. :l
vBulletin 4 incompatible with Opera?
Yes there are known issues with opera. Please make sure these issues enter the bug tracker
http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?334415-vBulletin-4-incompatible-with-Opera
Sorry, kanske är så med vBulletin Version 3.8.3 också..?
Ser att det varit uppe förut, och att det ska fungera, men jag får fortfarande
"The requested URL /userfiles.php was not found on this server. "
när jag försöker nå mina filer.
Jag vet att jag sagt till om det tidigare och uppmärksammade att problemet fortfarande finns kvar.
Jag har problem att söka när jag står på förstasidan, jag får följande felmeddelande:
"Meddelande
Din begäran kunde inte genomföras eftersom du inte är autentiserad.
Vänligen tryck på bakåtknappen och ladda om föregående sida."
Går jag däremot in i en forumavdelning så kan jag söka utan problem.
The_Hulk, det där låter skumt, och borde inte kunna hända. Har du provat att 1) ladda om sidan 2) logga ut orh sedan in igen?
För övrigt, finns det andra som har samma problem? Vänligen räck upp handen...