webForumDet fria alternativet

webForum laddar plågsamt sakta

Om webForum

4 svar · 500 visningar · startad av Pace

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
Frågan#1

Läste tidigare att det bara satt 256 megabyte minne i respiratorn som driver webForum, stämmer det fortfarande?

Jag tycker nämligen att sidladdningen ligger på gränsen till plågsamt titt som tätt. Finns det några botemedel inom en överskådlig framtid, eller är det kanske bara min dumburk som hackar förtretligt?

Ps. Var ska jag framföra mina skadeståndsanspråk? ;)

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Ja det stämmer tyvärr fortfarande.

Huvudfokus just nu ligger på att få till en uppgradering av mjukvaran och att det med det kommer en hårdvaru-uppgradering. Jag vet dock inte om Zaiman har fått tag i per eller om han hade kompatibelt minne.

Skadestånd skickas med fördel till /dev/null. :D

Medlem sedan maj 2000158 inlägg

Pace skrev:

Läste tidigare att det bara satt 256 megabyte minne i respiratorn som driver webForum, stämmer det fortfarande?

Jag tycker nämligen att sidladdningen ligger på gränsen till plågsamt titt som tätt. Finns det några botemedel inom en överskådlig framtid, eller är det kanske bara min dumburk som hackar förtretligt?

Ps. Var ska jag framföra mina skadeståndsanspråk? ;)

Anspråk och anspråk, jag vet inte. Men tomten brukar annars vara bra på att ta hand om önskningar. Det kanske kan vara något att bruka även i detta ärende? ;)

Angående minnet så är det precis som du säger, plågsamt långsamt eftersom vi kör på 256mb ram.

Det har dessvärre varit svårt att få loss personal som - fysiskt - kan närvara i datorhallen och stoppa i minnena. :(
Det är en blandning av tidsbrist och långa avstånd som sätter käppar i hjulet.

Jag hoppas dock på att vi dels kan uppgradera minnet men även byta ut/uppgradera andra delar inom en snart framtid.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Tack för svaren. Det gick ju riktigt snabbt i alla fall. ;)

colione skrev:

Skadestånd skickas med fördel till /dev/null. :D

:e

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Patrik skrev:

Det har dessvärre varit svårt att få loss personal som - fysiskt - kan närvara i datorhallen och stoppa i minnena. :(

Det ryktas ju dessutom om att Per har emigrerat och blivit Polack på sistone. ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)