Nu är det dags! :)
Aktivitetsmöte för intresserade, torsdag 20.30
31 svar · 1 911 visningar · startad av Fia · sida 2 av 2
Frågan, av Fia
Jag skulle vilja ha ett möte om aktiviteter på/kring wF, förslagsvis nu på torsdag kväll kl 20.30 på IRC (#webforum på Quakenet), för er som är intresserade. (Obs! Ny dag!!) Mina förslag på aktiviteter som kan öka engagemanget här på wF: 1\. Några gemensamma utvecklingsprojekt 2\. Nybörjarkurser i någon form 3\. Utflykter/studiebesök 1\. Gemensamma utvecklingsprojekt Okkido kom med e
Läs frågan i sin helhet →Varför quakenet när vi varit på dalnet de senaste 8 åren? :)
Varför säga till om det efter att mötet har börjat? :)
Zaiman skrev:
Alla idéer är välkomna. Sedan om dem förverkligas är en annan sak.
Tack! Bra skrivet. Jag är nöjd. Over and out! :-)
Rapport, tack.
Pågående...
Resultatet av mötet
Okej, vi kom fram till att det eventuellt finns intresse för följande:
1. Gemensamt utvecklingsprojekt med CSS, inspirerad av CSS Zen Garden, där vi fixar en enkel hemsida som folk kan lägga sin egen CSS på. Exakt vilken slags hemsida behöver vi diskutera, men nåt som känns meningsfullt. (webforum.nu är lite väl mycket att bita i som första projekt)
2. Nybörjarkurs i UML, som jag kan tänka mig hålla i. Den kan hållas online, men jag vill i så fall veta hur många som vill delta, för det finns någon slags minimigräns som jag vill komma över för att det ska kännas meningsfullt.
3. Fotokurs. Många medlemmar verkar gilla det. Men det här med att hitta en gemensam plats som folk kan tänkas ta sig till var svårare...
Av de 16 som var i kanalen var det bara en handfull som bidrog till aktivitetsmötet. Lite trist uppslutning tycker jag! Det hade gått fortare att avhandla det hela på forumet, mindre öl- och blajsnack dessutom. :l
Vi får fortsätta undersöka och utveckla förslagen här på wF.
Jag tycker du gjort ett tappert försök Fia. Heder till dig!
Så jobbar vi vidare på att få till aktiviteterna :)
Skulle gärna se ett artikelarkiv här på wF med lite guider i olika ämnen.
Kan själv tänka mig att skriva lite om PHP och .NET med lite exempel på hur man kan göra olika saker. Säkert fler som har kunskap i olika ämnen som kanske vill hjälpa till att bygga upp ett sånt arkiv, t.ex itpastorn kanske kan skriva om PDO (som han verkar gilla och är duktig på).
Till hösten när jag läser Digital bildbehandling ,om jag blir antagen vill säga, så kan jag även skriva artiklar på hur man gör olika saker i Photoshop.
/red.
Är förövrigt intresserad av att delta i din UML kurs om den blir verklighet. (y)
Pedda skrev:
Skulle gärna se ett artikelarkiv här på wF med lite guider i olika ämnen.
Kan själv tänka mig att skriva lite om PHP och .NET med lite exempel på hur man kan göra olika saker. Säkert fler som har kunskap i olika ämnen som kanske vill hjälpa till att bygga upp ett sånt arkiv, t.ex itpastorn kanske kan skriva om PDO (som han verkar gilla och är duktig på).
Till hösten när jag läser Digital bildbehandling ,om jag blir antagen vill säga, så kan jag även skriva artiklar på hur man gör olika saker i Photoshop./red.
Är förövrigt intresserad av att delta i din UML kurs om den blir verklighet. (y)
Kul! Jag vill gärna bli bättre på PHP och .NET. Och Photoshop vore inte fel det heller.
Okej, än så länge är det du och Zaiman som är intresserade av att lära sig UML. Hoppas fler hakar på!
Sådärja, suveränt jobbat!
Jag hänger gärna på UML och Zen CSS-idén.
.NET, PHP och Photoshop kan man väl på lite olika nivå så det är ju i alla fall potentiellt intressant!
Foto har jag dessvärre insett att jag är för dålig på, för att ens försöka :p